اسلاید شوستون اصلی

شهردار مشهد: خلاف قانون عمل نمی‌کنیم

کد خبر : 2532
شهردار مشهد گفت: هر مصوبه‌ای که شورای عالی معماری و شهرسازی داشته باشد، اما توسط شورای شهر مشهد و شورای برنامه‌ریزی استان تایید و تصویب نشده باشد، خلاف قوانین است.

به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد  سیدصولت مرتضوی امروز ۱۱ خرداد ماه در حاشیه صد و بیست و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اینگونه مصوبات باید تشریفات و فرآیندهای قانونی را طی کرده و بعد در دستور کار قرار گیرند در غیر این صورت غیرقانونی‌اند.
وی افزود: من نیز در خبرها از چنین مصوبه‌ای با خبر شدم و تا کنون چیزی با این عنوان به شهرداری ابلاغ نشده است.
مرتضوی خاطرنشان کرد: وقتی زور دارند بر اساس زور خود اقدام می‌کنند.
شهردار مشهد با بیان اینکه شهرداری خلاف قانون کاری نمی‌کند، اضافه کرد: اگر مصوبه‌ای باشد و توجیهات قانونی داشته باشد به آن عمل می‌کنیم؛ تا کنون مصوبه‌ای ندیدیم که بخواهم کاری انجام دهیم.
به گزارش ایسنا، روز گذشته توسط پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ساخت و ساز بیش از ۶ طبقه در مشهد ممنوع اعلام شد، در این خصوص دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به استاندار خراسان ‌رضوی مصوبه شورای عالی را درباره تخلفات صورت گرفته در شهر مشهد ابلاغ کرد و عنوان شد تا زمان ابلاغ ضوابط بلندمرتبه‌سازی طرح جامع، هرگونه تشکیل پرونده، توافق، اتخاذ تصمیم و صدور پروانه ساختمان‌های ۶ طبقه و بیشتر در شهرداری ممنوع است.
همچنین اداره‌کل راه و شهرسازی با همکاری استانداری باید حداکثر ظرف مدت دو ماه مستندات مربوط به تخلفات صورت گرفته را تهیه، تکمیل و جهت تصمیم‌گیری به مراجع نظارتی و قضایی ارسال کنند.
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن