اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

افزایش قیمت زولبیا و بامیه در ماه رمضان

کد خبر : 2529

 رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی‌فروشان مشهد از افزایش قیمت زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد محمد فرزانی  با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه  از جمله شکر و روغن اظهار کرد: با بالا رفتن نرخ مواد اولیه، شاهد افزایش قیمت زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان خواهیم بود، افزایش نرخ انرژی، دستمزد کارگران، و بالارفتن نرخ مالیات نیز از دیگر علل افزایش قیمت زولبیا و بامیه در ماه رمضان امسال هستند.

وی ادامه داد: جهت تأمین مواد اولیه مورد نیاز قنادان برای تهیه زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان، شکر و روغن به اندازه کافی برای این صنف وجود دارد و قیمت هر کیلو شکر در بازار ۲ هزار و ۳۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی‌فروشان مشهد با بیان اینکه برای مصرف قنادی‌ها پیگیر دریافت شکر دولتی از وزارت صنعت هستیم ،افزود: با توجه به افزایش قیمت شکر در بازار دریافت شکر دولتی کمک شایانی به نرخ‌بندی‌های جدید می‌کند.

وی با اشاره به قیمت هرکیلو زولبیا و بامیه در ماه رمضان سال گذشته گفت: سال گذشته هر کیلو زولبیا و بامیه درجه یک در ماه مبارک رمضان۱۰هزار تومان و درجه دو هشت هزار تومان بود.

فرزانی با بیان اینکه قیمت‌های پیشنهادی خود را به کمیسیون نرخ اتاق اصناف اعلام کرده‌ایم که بعد از بررسی و تصویب آنها، به ما اعلام می‌شود، اظهار کرد: قیمت‌های جدید زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان تا آخر هفته جاری می‌شود.

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان مشهد با انتقاد از ورود و دخالت برخی اصناف دیگر در تهیه زولبیا و بامیه گفت: متأسفانه به دلیل فروش پررونق زولبیا و بامیه در ماه رمضان، شاهد افزایش مکان‌های غیربهداشتی در تهیه این زولبیا و بامیه هستیم که متاسفانه هیچ نظارتی از لحاظ بهداشتی بر این مکان‌ها وجود ندارد.

فرزانی در ارتباط با نحوه نظارت بر نرخ‌ها و سلامت تهیه زولبیا و بامیه سالم و عدم استفاده از روغن‌های چند بار مصرف گفت: در حال حاضر بازرسانی زیر نظر اتحادیه فعالیت کرده و بازدیدهای دوره‌ای را از قنادی‌ها انجام می‌دهند و در صورت مشاهده تخلف، مراتب را به اتحادیه گزارش می‌دهند تا با متخلفان برخورد جدی صورت گیرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت + 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن