استانیاسلاید شوستون اصلی

۲۵ هزار زائر از خراسان رضوی به مرقد امام خمینی(ره) اعزام می‌شوند

کد خبر : 2458
مشهد ـ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلام‍ی خراسان رضوی گفت: ۲۵ هزار زائر از خراسان رضوی طی روزهای ۱۳، ۱۴، و ۱۵ خرداد به مرقد امام خمینی(ره) اعزام می‌شوند.

به گزارش صبح مشهد ، حجت‌الاسلام محمد سلطانی صبح امروز در نشستی خبری با اشاره به مهم‌ترین اهداف و رویکردهای ستاد بیست و هفتمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی اظهار کرد: از جمله مهم‌ترین اهدافی که این ستاد دنبال می‌کند، تشریح خدمات امام خمینی«ره»  به ایران و جهان اسلام، نقش ایشان در بیداری ملل اسلامی در قرن۲۱ و تبیین نقش قیام پانزده خرداد سال ۴۲ در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: در همین راستا در استان خراسان رضوی و شهر مشهد نیز برنامه‌های وی‍‍ژه‌ای برای بزرگداشت مقام امام راحل در نظر گرفته شده است که از جمله مهم‌ترین آنها، ساماندهی ‌برگزاری ‌مراسم‌های ‌مختلف در رواق امام‌خمینی حرم مطهر رضوی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلام‍ی خراسان رضوی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مراسم‍ی از سوی نیروهای مسلح استان در روز پنجشنبه ۱۳ خرداد ماه ازساعت ۹ الی ۱۱ در رواق امام خمینی حرم رضوی برگزار می‌شود، در عصر روز پنجشنبه ۱۳ خرداد نیز مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل از طرف نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مشهد مقدس، تولیت آستان قدس رضوی‌ و شورای عالی حوزه علمیه خراسان با سخنرانی آیت ا… سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری در رواق امام خمینی برپا می‌شود.

سلطانی به حضور تولیت آستان قدس رضوی در همایش ‏هیئت رهروان روح ‏ا… ـ  فرزندان شاهد اشاره و اظهار کرد: حجت‏‌الاسلام‏‌والمسلمین رئیسی دراین مراسم که پنجشنبه ۱۳ خرداد در حسینیه رهروان روح ‏ا… برگزار می‌شود، سخنرانی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در روز جمعه ۱۴ خرداد ماه، از یکی از سخنرانان کشوری برای سخنرانی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه با موضوع نقش امام خمینی«ره» در بیداری ملل اسلامی دعوت شده است که این نام این سخنران طی روزهای آینده نهایی شده و به اطلاع عموم مردم می‌رسد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلام‍ی خراسان رضوی از برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال امام راحل از سوی آستان قدس رضوی در روز جمعه ۱۴ خرداد ماه و با سخنرانی حجت‏‌الاسلام‏‌والمسلمین دهشت خبر داد و افزود: مراسم دیگری نیز از طرف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، شورای اداری و ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی استان، در روز شنبه ۱۵ خرداد ماه و با سخنرانی حجت‏‌الاسلام‏‌والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی برپا می‌شود.

سلطانی بیان کرد:‌ ۴۰۰ نفر مهمان خارجی سالگرد ارتحال حضرت امام در روز شنبه ۱۵ خرداد ماه به مشهد مقدس آمده و پس از زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا«ع»، با هماهنگی معاونت امور زائرین استانداری، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد و ستاد بزرگداشت ارتحال حضرت امام استان به سخنرانی در مساجد محوری مشهد پس از اقامه نماز مغرب و عشاء می‌پردازند.

وی به تهیه اقلام فرهنگی مرتبط با سالگرد بزرگداشت ارتحال امام خمینی«ره»، نصب بنر ویژه سالگرد ارتحال امام راحل«ره» و شهدای ۱۵ خرداد و ارسال به شهرستان‌ها، برگزاری مسابقه پیامکی ویژه این ایام و برپایی نمایشگاه به مناسبت ارتحال حضرت امام و شهدای ۱۵خرداد در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اشاره و کرد و گفت: کمیته‌های ‌ستاد ‌بیست‌وهفتمین ‌سالگرد ‌ارتحال‌ ‌امام ‌خمینی نیز برنامه‌های مختلفی را برای بزرگداشت مقام والای امام راحل تدارک دیده‌اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلام‍ی خراسان رضوی یادآور شد: امسال، ۲۵ هزار زائر برای زیارت مرقد مطهر امام خمینی(ره) اعزام می‌شوند که از این تعداد، ۱۳ هزار زائر مربوط به شهر مشهد و ۱۲ هزار نفر نیز از سایر نقاط استان به مطهر امام خمینی(ره) اعزام می‌شوند که این عدد ۲۵ هزار نفری نسبت به سال گذشته، پنج هزار نفر افزایش یافته است.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن