اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

بزرگترین انحراف روابط عمومی ها، تبلیغات است

کد خبر : 2401

دکتر احمد یحیایی ایله ای در” اولین همایش روابط عمومی نوین، استراتژی تجاری” که به میزبانی روزنامه اقتصادی آسیا در هتل میثاق مشهد برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت موضوع روابط عمومی اظهار کرد: ۷۰ درصد روابط عمومی ها نمی دانند روابط عمومی چیست و یا معنا تعاریف روابط عمومی را به درستی درک نکرده اند.

وی افزود: روابط عمومی در دنیا و جامعه ما در حال تغییر است اما افرادی که روابط عمومی را اداره می کنند، تغییری نمی کنند.

ایله ای با اشاره به اینکه ارتباطات صحیح منجر به پیشرفت و رونق اقتصادی می شود، گفت: صاحب نظران و کارشناسان معتقدند زیربنای توسعه اقتصادی توسعه اطلاعات است و بخشی دیگر معتقدند روابط عمومی ابزاری برای سلطه بخشی است.

این مدرس حوزه ارتباطات، ضمن تاکید بر اینکه اساسا کار روابط عمومی ها تبلیغات نیست، عنوان کرد: ۸۰ درصد از بودجه روابط عمومی ها صرف تبلیغات می شود.

ایله ای با اشاره به اینکه روابط عمومی بنیان گذاشته شد تا نظرات مردم را دریافت کند و اطلاعات درست را به آنها منتقل کند گفت: ما میلیاردها دلار نفت، گاز، برق مصرف میکنیم و باید ببینیم روابط عمومی ها که مسئولیت اجتماعی را عهده دار هستند کجایند تا راه درست را به مردم نشان دهند.

روابط عمومی دموکرات می تواند توسعه بخش باشد
دکتریحیایی ایله ای با تاکید بر اینکه بخشی از ناکار آمدی روابط عمومی ها مدیران بالادستی هستند گفت: روابط عمومی میتواند توسعه بخش باشد که دموکرات باشد یعنی دوست داشته باشد که شنوا حرف مردم باشد.

وی با بیان اینکه فلسفه روابط عمومی مردم داری است گفت: طی بررسی های به عمل آمده اعلام شده است که ۵۰ درصد تخلفات مردم به دلیل عدم اطلاعات و آگاهی است بنابراین اطلاع رسانی از جمله عوامل مهم و موثر در روابط عمومی و رسانه ها است.

یحیایی ادامه داد: مشکل مردم برقراری ارتباط نیست بلکه عدم توانایی در برقراری ارتباط صحیح است، همچنین هنر روابط عمومی تولید ارتباطات صحیح است درحالی که بسیاری از ارتباطات ما ارسال پیام است نه انتقال اطلاعات لازم.

مدرس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: ما در کشور با حجم عظیمی از تبلیغات بی اثر و یا کم اثر مواجه هستیم و در واقع بزرگترین انحراف روابط عمومی ها در کشور تبلیغات است این در حالی است که حتی در سایر سازمان ها تجاری جهان کار روابط عمومی تبلیغات نیست.

وی با اشاره به اینکه امروزه دنیا وارد عرصه روابط عمومی شده است گفت: کار روابط عمومی باید منجر به سود آوری سازمان و یا کاهش هزینه ها شود.

مشتری مداری رویکرد روابط عمومی تجاری است
این مدرس حوزه دانشگاه با اشاره به اینکه یکی از رویکرد های روابط عمومی تجاری مشتری مداری است گفت: سازمانها در حال حرکت به سمت مشتری مداری می روند.

وی ادامه داد اگر سازمانی پیش از اینکه به منافع خود بیاندیشد به منافع مردم فکر کند بی شک موفق خواهد شد ، همچنین روابط عمومی سالم است که اولویت آنها مردم باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + 17 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن