اسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

پویش نائب الزیاره هر چهارشنبه اجرا می شود

کد خبر : 2365

مدیر امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد گفت: پویش مردمی نائب الزیاره وتشرف دسته جمعی به حرم مطهر هر چهارشنبه برگزار می شود.

علی قناویز چی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: اولین پویش مردمی نائب الزیاره در سطح مناطق ۱۳ گانه مشهد انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه از جمله روزهای وارد شده برای زیارت حضرت رضا(ع) چهارشنبه می باشد، افزود: بر همین اساس بر ان شدیم تا پویش مردمی نائب الزیاره، چهارشنبه های هر هفته اتفاق بیفتد.
مدیر امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد تصریح کرد: هماهنگی های لازم برای تشرف زائرین به سوی حرم مطهر علی بن موسی الرضا (ع) با استان قدس رضوی انجام شده است .
وی در ادامه تصریح کرد: ابتدا مادران نایب الزیاره به همراه تور به منطقه زیارتی خواجه اباصلت رفته و پس از زیارت به سوی حرم مطهر رضوی مشرف می شوند .

وی تاکید کرد: برنامه های فرهنگی و مذهبی در قالب سخنرانی و مدیحه سرایی با هماهنگی های لازم با استان قدس رضوی در رواق دار الهدایه برای نائب الزیاره ها در نظر گرفته شده است، و پس از ان هر کدام از زائرین، زیارت روضه منوره را به نیابت از طالبان زیارت انجام می دهند.

قناویز چی تاکید کرد: هدف از پویش نائب الزیاره، ترویج فرهنگ زیارت و ارتقاء حس مشارکت جویی در بین افراد مشهدی و سایر مسلمانان دانست و افزود: این امر مهم سبب می‌شود قلوب عاشقان علی بن موسی الرضا (ع) در هر جای دنیا به ضریح منور ایشان گره بخورد.

مدیر امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد در پایان تصریح کرد: بسته های فرهنگی و متبرک نیز از سوی آستان قدس رضوی در حرم مطهر به بانوانی که نائب الزیاره شده اند اهدا خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن