اسلاید شوستون اصلیهویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامی

پنج کتاب ارزشمند تاریخ پزشکی خراسان رضوی رونمایی می شود

کد خبر : 2361

 دبیر اجرایی همایش ملی تاریخ پزشکی در تمدن اسلام و ایران گفت: پنج کتاب ارزشمند پزشکی درراستای بازشناسی تاریخ پزشکی خراسان رضوی رونمایی می شود.

به گزارش صبح مشهد ، سید حسین محتشمی ظهر چهارشنبه در همایش ملی تاریخ پزشکی در تمدن اسلام و ایران که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد برگزار شد، با بیان اینکه در این همایش تاریخ پزشکی در تمدن اسلام و ایران وافتخارات پزشکی کشور بازنگری و معرفی می‌شوند، اظهارکرد:هدف از برگزاری این همایش  بازشناسی تاریخ پزشکی خراسان با حضور متخصصان، اندیشمندان و محققان تاریخ پزشکی ایران است.

وی افزود: بررسی تاریخ پزشکی خراسان، بیماری‌شناسی و درمان در دوره پزشکی اسلامی، تاریخ بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ادوار اسلامی و خراسان و …از محورهای این همایش ملی است.

محتشمی با اشاره به تاریخ پزشکی ایران افزود: تاریخ پزشکی ایران درخشان است، به طوری که شماری معتقدند دستاوردهای طب یونان برگرفته از طب ایرانی است.

دبیر اجرایی این همایش تأکید کرد: این افتخارات و نکته های درخشان تاریخ پزشکی ایران باید در مرحله نخست به دانشجویان و در مراحل بعدی به همه دنیا معرفی و شناسانده شود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری  مبنی بر اینکه «جوانان ما چهره‌های ورزشی و هنری دنیا را بهتر از مفاخر کشورمان می‌شناسند» اشاره کرد و گفت: در همین راستا دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان نخستین دانشگاه در سطح کشور به معرفی مفاخر علمی، فرهنگی و … در چهار سطح بین المللی، ملی، استانی و حتی محلی پرداخته است.

محتشمی به موضوع چکیده مقاله‌های دریافتی توسط دبیرخانه همایش پرداخت و افزود: از ۷۶ مقاله ارایه شده، ۱۴ مقاله جهت سخنرانی، ۴۰ مقاله به عنوان پوستر و ۱۰ مقاله به عنوان پایان نامه  انتخاب شدند.

وی در پایان از رونمایی پنج کتاب ارزشمند پزشکی در آخرین روز این همایش خبرداد و افزود:در آخرین روز از این مراسم از پنج کتاب ارزشمند پزشکی با حضور دکتر علی اکبر ولایتی ریاست محترم مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام رونمایی می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت − هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن