اسلاید شواقتصادیستون اصلی

منطقه گردشگری هفت حوض نقشی مهمی در کمک به حوزه های تنفسی شهر دارد

کد خبر : 2364

به گزارش خبرنگار صبح مشهد ، سید صولت مرتضوی صبح چهارشنبه در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های زیرساختی و محوری منطقه گردشگری هفت حوض اظهار کرد: پس از اینکه زمین های تصرف شده در جنوب مشهد از دست زمین خواران و متصرفان که بالغ بر ۵ هزار هکتار بود آزاد و در اختیار شهرداری قرار گرفت، ساخت تفرجگاه هایی مناسب برای زائران و مجاوران در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: ساخت منطقه ویژه گردشگری در دولت دهم در این منطقه تصویب شد و با توجه به ظرفیت های طبیعی هفت حوض، اقدامات لازم برای ساخت و توسعه این منطقه انجام شد.

شهردار مشهد با بیان اینکه ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای هفت حوض اختصاص یافته است، تصریح کرد: اجرای فاز نخست پروژه هفت حوض توسط شهرداری و از طریق ایجاد شرکت هفت حوض دنبال شده است .

وی با اشاره به اینکه منطقه هفت حوض سومین منطقه گردشگری طبیعی شهر مشهد است گفت: منطقه گردشگری هفت حوض منطقه ای بکر و ییلاقی است که می تواند نقش مهمی در کمک به حوزه‌های تنفسی شهر، ایجاد منطقه ییلاقی دیگری در شهر مشهد و کاستن از بار مناطق ییلاقی طرقبه و شاندیز و همچنین بحث پدافند غیرعامل منطقه داشته باشد.

مرتضوی با بیان اینکه سرمایه گذاری در این منطقه کافی نبوده و باید بخش خصوصی به این منطقه ورود پیدا کند اظهار کرد: ۱۱میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان در بخش‌های عمرانی و ۵ میلیارد تومان نیز در بخش نگهداری و حفاظت این منطقه، طی سه سال اخیر، هزینه شده است.

وی در خصوص زیرساخت های آماده شده در این منطقه گفت: در بخش محوطه‌سازی، مسیرهای دسترسی ، سیستم بهداشتی ، پارکینگ و زمین های ورزشی نیز اقدامات خوبی در این منطقه انجام شده است.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه ۵ سال اول زمان سرمایه‌گذاری و ۵ سال دوم زمان برگشت سرمایه است که باید در این مدت هفت حوض به بلوغ برسد، یادآور شد: یکی از موضوعات مهم این منطقه تامین آب مورد نیاز هفت حوض بود که با احداث خط انتقال آب به طول ۴٫۵ کیلومتر تا پایان سال به بهره‌برداری می رسد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن