اسلاید شواقتصادیستون اصلی

۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه هفت حوض اختصاص یافت

کد خبر : 2290

معاون معماری و شهرسازی شهرداری مشهد گفت: ۱۲۰ میلیارد تومان برای پروژه مجتمع تفریحی هفت حوض در نظر گرفته شده است.

به گزارش صبح مشهد محمد رضا حسین نژاد ظهر امروز در حاشیه بازدید از مجتمع تفریحی هفت حوض در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اقبال عمومی از منطقه هفت حوض به دلیل صخره، طبیعت و انگیزه کوهنوردان و توانمندی هایی موجود، شهرداری مشهد از سال ۸۲ به این منطقه ورود پیدا کرد.

وی با بیان اینکه هفت حوض در انتهای کوی سیدی در کیلومتر ۵ جاده خلج- مغان با منطقه طبیعی تقریبا بکر و دست نخورده در نزدیک ترین نقطعه ای که برای شهر تعریف می شود واقع شده است؛ تصریح کرد: شهرداری در ابتدا برای احداث جنگل درخت هایی را در این منطقه کاشت و راه های دسترسی مردم برای عبور و مرور مردم را تسهیل نمود.

وی بیان کرد: بعد از سفر دوم رئیس جمهورسابق به مشهد در سال ۸۷ این منطقه به عنوان منطقه ملی نمونه گردشگری به تصویب هیئت دولت رسید.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری مشهد ادامه داد: بعد از آن شهرداری به صورت جدی ورود پیدا کرد تا هم فعالیت عمرانی را به سمت و سوی مناسب هدایت کند و هم این منطقه به عنوان منطقه گردشگری بهره برداری مناسب داشته باشد.

وی با بیان اینکه، با تصویب شورای شهر در سال ۹۱ شرکت گردشگری توسعه و عمران هفت حوض تاسیس و به ثبت رسید، که در واقع فعالیت این شرکت از سال ۹۲ به صورت رسمی شروع شد؛ افزود: بعد از ثبت شرکت یک سری فعالیت هایی در بحث زیر ساخت ها برای آن تعریف شد.

وی ادامه داد: اولین اقدام زیر ساختی شهرداری تهیه طرح جامع با همکاری شرکت خصوصی بود؛ که بر اساس طرح جامع اقدامات انجام شود؛ چرا که تا آن موقع اقدامات صورت گرفته بدون طرح بود.

حسین نژاد با بیان اینکه دومین اقدام زیر ساختی شهرداری تامین زمین از دو بخش دولتی و خصوصی بود؛ تصریح کرد: شهرداری هزار و ۸۶۸ هکتار از ارضی ملی را تحت عنوان اراضی که باید درختکاری و احیا شود را از منابع طبیعی تحویل گرفت که ۲۰۰ هکتار به منطقه ملی نمونه گردشگری اختصاص پیدا کرد.

وی سومین و مهمترین اقدام زیر ساختی شهرداری را تامین آب عنوان کرد و گفت: شهرداری با مجوز از وزارت نیرو و شرکت آب و منطقه ای خراسان سالانه ۴۲۰ هزار متر مکعب آب را از محل خط انتقال سد دوستی دریافت می کند.

وی احداث دو شبکه برق ۱۰۰ کیلووات را یکی دیگر از اقدامات زیر ساختی شهرداری عنوان کرد و بیان کرد: به دنبال مجوز یک ولتاز اولیه به توان ۳۰۰ کیلوات برای کارهای توسعه ای آینده نیز هستیم.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری مشهد در ادامه اظهار کرد: شهرداری در نظر دارد راه دسترسی از داخل شهر به بوستان را با تعریض و اصلاح هندسی را آسان و سوخت فسیلی گاز را در این منطقه تامین کند.

وی با اشاره به اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی برای پروژه هفت حوض، عنوان کرد: این پروژه باید ظرف ۵ سال یعنی از ابتدای سال ۹۲ تا سال ۹۷ با سرمایه گذاری بخش خصوصی و سهام داران و سرمایه گذاران به اتمام برسد.

وی بیان کرد: در حالی که سه سال از اجرای پروژه هفت حوض می گذرد، کمتر از ۲۰ درصد اعتبارات تامین شده به طوری که در حال حاضر ۴۰ درصد از برنامه در نظر گرفته شده، عقب هستیم.

حسین نژاد در ادامه بیان کرد: شهرداری تا الان در بخش جاری و عمرانی حدود ۱۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است.

وی در خصوص پروژه های آماده برای افتتاح گفت: خط انتقال آب به طول ۴.۵ کیلومتر از سد طرق به بوستان هفت حوض با اعتبار قریب به ۳ میلیارد تومان اولین پروژه ای است که افتتاح خواهد شد.

وی دومین پروژه افتتاحیه را بحث پیاده رو سازی به طول ۴ کیلومتر در طول کل منطقه برای بهبود عبور و مرور عابر پیاده با اعتبار نزدیک به ۲.۵میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار کرد: محوطه سازی و سنگ فرش ۵۰۰۰ متر با اعتبار نزدیک به یک میلیارد ۵۰۰ میلون تومان سومین پروژه افتتاحیه خواهد بود.

حسین نژاد عنوان کرد: حدود ۴۰۰ جای پارک خودرو با اعتبار نزدیک به ۸۰۰ میلون تومان، چهار زمین ورزشی روباز با اعتبار نزدیک به ۶۰۰ میلیون تومان، ایجاد سیستم روشنایی معابر، محوطه پارکینگ و آلاچیغ ها با اعتبار نزدیک ۴۰۰ میلون تومان و ایجاد شبکه های ابیاری تحت فشار در سطح معادل ۳۵ هکتار برای ۴۰ هزار اصله درخت با اعتبار نزدیک به ۷۰۰ میلون تومان اعم پروژه هایی است که افتتاح خواهند شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن