اجتماعیاسلاید شو

آزادی ۷۲ زندانی و موافقت با مرخصی ۹۵۰ نفر در زندان مرکزی مشهد

کد خبر : 41312

در ششمین روز از هفته قوه قضائیه و در آستانه سالروز شهادت شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی ، با دستور رئیس کل دادگستری خراسان رضوی تعداد ۷۲ نفر از زندانیان زندان مرکزی مشهد حکم آزادی خود را دریافت و با مرخصی ۹۵۰ زندانی دیگر نیز موافقت شد .

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل زندانهای خراسان رضوی ، جلسه شورای قضایی استان با حضور صادقی رئیس کل دادگستری و مدیران کل دستگاه‌های زیرمجموعه قوه قضائیه در زندان مرکزی مشهد برگزار شد . در این جلسه که با دعوت جانفدا مدیر کل زندانهای خراسان رضوی تشکیل یافت ، دادستان مرکز استان و معاونین رئیس کل دادگستری و رئیس محاکم عمومی و انقلاب نیز حضور داشتند .

صادقی در این نشست قضایی و در راستای تحقق سند تحول قوه قضائیه، بر توسعه دادرسی الکترونیک ، بهره گیری بیش از پیش از نهاد حبس تحت نظارت الکترونیک ، راه اندازی ملاقات الکترونیک زندانیان با خانواده ها ، تداوم طرح پایش و گسترش بازدید قضات دادگاه ها ودادسرا ها از زندانها تاکید کرد .

در این جلسه قضایی مرکز جدید کنترل و نظارت الکترونیک و نظام نیمه آزادی زندانهای استان که با همت اداره کل زندانها راه اندازی و تجهیز شده است ، به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت . در ادامه اعضاء شورای قضایی استان از زندان مرکزی مشهد بازدید و مسئولان قضایی با زندانیان دیدار و به مشکلات ایشان رسیدگی نمودند . صادقی رئیس کل دادگستری استان در دیدار با زندانیان با آزادی تعداد ۷۲ نفر از محکومان با استفاده از تاسیسات قضایی ارفاقی و اعطاء مرخصی به ۹۵۰ نفر زندانی موافقت و دستورات قضایی لازم صادر شد و در خاتمه به مناسبت هفته قوه قضائیه اعضای شورای قضایی استان با اهداء شاخ گل از کارکنان زندان مرکزی مشهد تجلیل نمودند .

در ابتدای این نشست قضایی ، جانفدا مدیرکل زندانهای استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قوه قضائیه ، گزارشی از اقدامات یک ساله زندانها ارائه نموده ، از همراهی و همسویی مراجع قضایی استان در اجرای برنامه های اصلاحی و تربیتی زندانها تقدیر کرد .

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن