اقتصادیستون اصلی

۱۰۰ درصد اقتصاد مقاومتی اقتصاد دانش بنیان است

کد خبر : 2180

امروزه کشورها از مرز تکنولوزی عبور کرده اند و به این نتیجه رسیده اند که باید از اقتصاد مبتنی بر علم برای رسیدن به اقتصاد مطلوب استفاده کنند که این امر ضرورت توسعه شرکت های دانش بنیان در عرصه های اقتصاد مقاومتی را نشان می دهد.به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد، شرکت های دانش بنیان نقش کلیدی و محوری در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و آن چه که مسلم است افزایش روز افزون نقش اقتصاد دانش بنیان در اقتصاد ملی کشورها است و با توجه به اینکه شرکت های دانش بنیان علاوه بر مهارت های علمی مهارت های تجربی و عملیاتی دارند، ضرورت توسعه این شرکت ها را در کشور می طلبد.

رشد اقتصاد کشور باید مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان باشد

محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صبح مشهد، با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان به مفهوم عام خود بخشی از درآمد است، اظهار کرد: این اقتصاد، مبتنی بر دانش فنی و دانایی است و ابزار در آن اثر کمتری دارد وبه عبارت دیگر دانش فنی در واقع ارزش آفرینی است تا دستگاه و مواد عادی.

وی با اشاره افزایش روز افزون اقتصاد دانش بنیان افزود: آن چه که مسلم است افزایش روز افزون نقش مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان در اقتصاد ملی کشورها است.

کافی تصریح کرد: در واقع کشورهای زیادی که به تکنولوژی تکیه داشتند از مرز تکنولوژی عبور کردند و دانش فنی را مد نظر قرار دادند.

وی با بیان اینکه کشور ما هم باید رشد اقتصاد خود را مبتنی براقتصاد دانش بنیان قرار دهد، بیان کرد: دانشگاه هم تلاش می کند دانش فنی لازم که یکی از مولفه های آن بسته مدیریتی است را به صورت مطلوب ارائه دهد.

۱۰۰ درصد اقتصاد مقاومتی اقتصاد دانش بنیان است

جواد سرگلزایی، رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی نیز با بیان اینکه دربند دو سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری اقتصاد دانش بنیان مطرح شده است، اظهار کرد: به نظر من ۱۰۰ درصد اقتصاد مقاومتی اقتصاد دانش بنیان است.

وی افزود: رسیدن به اقتصاد دانش بنیان در گرو بررسی و حل مشکلات خاص کشور است که با کمک و ارتباط با دانشگاهها میسر می شود.

رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی با بیان اینکه نخبگان حلقه وصل بین دانشگاهها و صنعت هستند، بیان کرد: با استفاده از نخبگان می توان صنایع را دانش بنیان کرد که موجب تولید و در نتیجه راه افتادن بازار می شود.

وی ادامه داد: در واقع ستون فقرات اقتصاد مقاومتی تولید داخلی مبتنی بر دانش است و اگر ما از خروجی دانشگاهها طرح های کاربردی داشته باشیم منجر به تولید داخل خواهد شد.

نویسنده: مرضیه وحدت

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 + 11 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن