اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

ضرورت دیده شدن جوانان در جامعه

کد خبر : 2187

امام جمعه مشهد گفت: نادیده انگاشتن جوانان از جانب مسئولان جامعه را به سمت تباهی می کشاند.

به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد٬ آیت الله سیداحمد علم الهدی، ظهرچهارشنبه در دیدار صمیمانه با جوانان نخبه انقلابی ضمن پاسداشت روز جوان و اهمیت جایگاه جوانان در جامعه، اظهار کرد: جوان گرایی به عنوان اصل اساسی در سیره اهل بیت معرفی شده و در تمامی عرصه های جامعه نیز باید به آن توجه شود.

امام جمعه مشهد افزود: جوان گرایی٬ راهبرد معصومین(ع)بوده است، در هر فعالیت و عرصه ای که پای شخص جوانی در میان بود٬ آن را مقدم بر دیگران می پنداشتند.

وی با اشاره به اینکه بی مهابا رفتار کردن یکی از رفتارها در سنین جوانی است٬ عنوان کرد: در هر نهاد و اداره ای که حضور دارید٬ آنگونه مشارکت کنید که عدم حضور شما در آن اداره٬ سقوط آنان را در پی داشته باشد. عدم نادیده انگاشتن جوانان از جانب مسوولان٬ جامعه را به سمت تباهی می کشاند.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: خود بینی و خود اندیشی یک جوان مقدم است بر دگر اندیشی و دگر بینی. در هیچ دورانی کار برای جوانان محیا نبود٬ در ابتدا همگان با درهای بسته روبه رو می شدند.

وی بیان کرد:  اصل بر این است که درهای بسته را با ابتکار و خلاقیت خود باز کرده و قدم در عرصه فعالیت بردارند. باز شدن درها توسط دیگران ارزش نیست.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه در جامعه امروز دین مداری جوانان تضعیف شده٬ تصریح کرد: جوان کانون احساسات بوده و این هیجانات خود را در تمامی مسایل سیاسی٬ دینی و … بروز می دهد. برخی جوانان ما واقعیت دین داری را نادیده انگاشته و به دین از جنبه احساسی می نگرند.

آیت الله علم الهدی عنوان کرد: جوان امروز در تمامی مسایل عاطفی٬ غریضی٬ سیاسی و دینی از خود واکنش نشان می دهد؛ نباید بگذاریم پارادوکس مزاجی جوان در برداشت وی از مسایل دینی او نیز تاثیر بگذارد. زمانی که به دین از منظر احساسی نگاه شود٬ واقعیت آن مغفول خواهد ماند.

 وی افزود: اگر واقعیت دین مورد توجه قرار نگیرد٬ احساسات دینی تخیلی بیش نیست.

منبع : خبرگزاری مهر

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − هشت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن