اقتصادیستون اصلی

توزیع بیش از ۴ میلیون گل تابستانه در سطح شهر مشهد

کد خبر : 2224

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد از آغاز توزیع و کاشت گل تابستانه در سطح شهر مشهد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد ، به نقل از روابط عمومی شهرداری مشهد، احمدرضا سلامی گفت: در سال جاری سعی شده تا از گونه‌هایی استفاده شود که مقاوم به کم‌آبی است بر همین اساس و بر پایه مطالعات انجام شده ۳۶ گونه برای کشت، انتخاب و در سطح شهر کاشته می‌شود که این گونه‌ها شامل جعفری، اطلسی ایرانی، تاج خروس، شاه پسند علفی، ابری و… است.

وی افزود: به منظور جلوگیری از هزینه اضافی برای تعویض گل، استفاده از گل‌های دایمی نیز در دستور کار سازمان پارک‌ها قرار گرفت که در تابستان امسال گونه‌های دایمی به کار برده شده شامل شعمدانی، مغربی، مارگریت، گازانیا، کروپسیس و… می‌باشد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد استفاده از گونه‌های مقاوم با کم‌آبی نیز افزود: با وجود بحران آب در شهر مشهد مسلماً شناسایی و کاشت گونه‌های مقاوم و سازگار به کم‌آبی سبب کاهش مصرف منابع آبی و به دنبال آن سبب بهبود کیفیت زندگی مردم خواهد شد.

سلامی افزود: با مشارکت دانشگاه فردوسی مشهد و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و همچنین مشارکت مشاوران بخش خصوصی حدود ۳۰ گونه درختی بومی و کم نهاده شناسایی و برای کاشت در فضای سبز شهری و بهره‌گیری در الگوی کشت طرح‌های فضای سبز گزینش و سفارش تولید شده‌اند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن