ورزشییادداشت روز

از آخر اول شدیم!مرثیه ای برای فوتبال خراسان رضوی

کد خبر : 2103

نویسنده : علی اصغر عنابستانی

روز جمعه گذشته سیاه جامه گان خراسان در روز سپید ورزش این خطه باتوسل به ولی نعمت ما خراسانیها حضرت شمس الشموس و حمایت مردم قدم آخر را محکم برداشتند و در لیگ برتر ماندند .
ماندند تا باز هم غریو شادی و اندک سربلندی را در نوجوانان و جوانان این استان مشاهده کنیم . استان غرق در شادی شد و همه به هم تبریک گفتند .
در لحظاتی که همه برای بقای یک تیم ورزشی در لیگ برتر شادی میکردند بنده دلم برای فوتبال خراسان سوخت !
نه اصلا دلم برای ورزش خراسان سوخت!
و شاید دلم برای جوانان پر استعداد خراسان سوخت !
در لحظاتی که خوزستانی ها جشن قهرمانی لیگ برتر را با افتخار برگزار میکردند ما در خراسان برای نیافتادن جشن گرفته بودیم !
تراژدی مضحکی است و باید به آن خندید ! آن هم خنده ای تلخ و نیش دار!.
واقعا بضاعت ورزش خراسان همین است ؟!
چگونه میشود که آذربایجان حضور سومین تیمش را هم جشن میگیرد و ما بعد از چند دوره غیبت حالا برای بقا میجنگیم و شادیم که هستیم؟ !.
عوامل متعددی را میتوان برای این وضعیت اسف بار بر شمرد که من در این مجال فقط میخواهم تلنگری بزنم به یک موضوع !
اصولا مسایل اجتماعی شبکه های به هم تنیده ای هستند که تاثیر بر هرکدام کمابیش بر بقیه تاثیر میگذارد. مدیران ،برنامه ریزان ،و دلسوزان جامعه باید بدانند که هر یک از شاخصهای زندگی مطلوب که افت کند خواه ناخواه بر دیگرشاخصها نیز موثر واقع میشود . افت نشاط و شادابی جامعه ،کاهش امید به موفقیت ،کاهش امید به آینده و …موجب افزایش آمار اعتیاد ،جرایم ،طلاق و …میشود .
بی تفاوتی به مقوله موثر ورزش و به ویژه ورزشهای جمعی که موجب تقویت روحیه عمومی میشود و در این میان خاصه ورزش فوتبال ، خسارات جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت .
مدیران کلان استان باید بسیار بیشتر از اینها نسبت به این مقوله حساس باشند . از امروز باید برای سرو سامان دادن به وضعیت مالی نمایندگان غیرتمند استان درلیگ برتر تدبیری ویژه اندیشید و اقداماتی عملی انجام داد . سوگمندانه شنیده شده مربی خوب سیاه جامگان و تعدادی از بازیکنان خوب این تیم به دلیل مسایل مالی در فصل آتی دراین تیم نمیمانند . وضعیت پدیده هم از این بهتر نیست .
آقایان مدیران استان: کمی وفقط کمی توجه لازم است . کار شاقی نمیخواهد بکنید !عنایت کنید از جایگاهی که نظام به شما امانت داده استفاده کنید پتانسیلهای فراوان استان را در خدمت امید ،شادی و نشاط جوانان استان قرار دهید .
هر چند امروز که این خطوط را مینویسم چندان امیدی به یک حرکت موثر ندارم اما وظیفه دیدم که دلسوزانه بگویم که ورزش استان را دریابید ورزش سکوی حرکت جامعه است .

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. شما رسانه ها جز تخریب مگه کار دیگه ای بلدین بکنین؟
    خودتون چه حمایتی از پدیده و سیاه جامگان کردید که گلایه از مسئولین می کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + 17 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن