اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

خود باوری مهمترین اصل در ارتقای جایگاه روابط عمومی

کد خبر : 2085

مدیر روابط عمومی استانداری خراسان  رضوی خود باوری را مهمترین اصل در ارتقای جایگاه روابط عمومی می داند و  معتقد است؛ باید مدیران به این باور برسند که روابط عمومی یک نهاد تخصصی است نه عمومی.

به اعتقاد این کارشناس روابط عمومی، سهم روابط عمومی ها در زمینه افزایش اعتماد مردم به خدمات دولت بسیار حائز اهمیت است و می توانند زمینه ساز افزایش نشاط و امید در جامعه باشند.
مدیر روابط عمومی استانداری خراسان رضوی در ارزیابی روابط عمومی های دستگاههای استان جنبه های مثبت فعالیت آنها را در حرکت مناسب و رو به جلو در حوزه های تخصصی روابط عمومی در حوزه های ارتباط با رسانه، ایجاد همفکری در کارگروه ها، ارتباطات مردمی، تعامل با مدیران دستگاهها، ایجاد فعالیت های نوآورانه، ارائه ایده های جامع و کاربردی دانست؛
به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد، امیر پور مهدی در گفتگویی صمیمانه با خبرنگار ما ضمن تبریک ۲۷ اردیبهشت روز ملی روابط عمومی و ارتباطات به روابط عمومی استان، اظهار کرد: فعالیت های صورت گرفته در روابط عمومی های استان، نیازمند عزمی جدی، مغزی متفکر وداشتن روحیه همکاری و همگرایی با دیگر بخش ها است.
وی بیان کرد: با رصد فعالیت های این واحد مشخص شد، ادارات روابط عمومی دارای پتانسیلی ارزشمند هستند که وقتی برای یک خدمت به یک هدف واحد قرار می گیرند می تواننند انبوهی از امکانات و ظرفیت ها را تا رسیدن به اهداف مورد نظر مورد استفاده قرار دهند.
پور مهدی در خصوص ارزیابی روابط عمومی ها در سال گذشته عنوان کرد: در این ارزیابی مشخص شد که حرکتی مناسب و رو به جلو در حوزه های تخصصی روابط عمومی در حوزه های ارتباط با رسانه، ایجاد همفکری در کارگروه ها، ارتباطات مردمی، تعامل با مدیران دستگاهها، ایجاد فعالیت های نوآورانه، ارائه ایده های جامع و کاربردی و موارد مشابه انجام شده است.
وی افزود: تمام این موارد ضمن توسعه فضای ارتباطی دستگاهها و ایجاد ارتباط صمیمی بین مدیران روابط عمومی منجر به خدمات مطلوب تر به مردم و انعکاس بهتر دستاوردهای دولت تدبیرو امید و نظام اسلامی شده است.
وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در جهت افزایش تعامل روابط عمومی های استان با رسانه ها اظهار کرد: در ابتدا با برگزاری جلسات مشترک، ضمن مطالعه دقیق فرایند ارتباط دوسویه روابط عمومی ها و رسانه های ارتباط جمعی استان، سعی شد سوء برداشت های قبل رفع شود که به یاری خدا این مهم به خوبی صورت گرفت.
مدیر کل روابط عموی استاندار خراسان رضوی افزود: حضور استاندارو معاونین و مدیران استانداری در مصاحبه ها و نیز پاسخگویی مناسب به رسانه ها به عنوان الگو برای سایر مدیران استان مورد تاکید قرار گرفت.
وی افزود: در مکاتباتی که با نهادها و سازمان های استان در این خصوص داشتیم، مشخص شد فرایند پاسخگویی رسانه ای و نیز فعالیت های خبری دستگاهها از قبیل؛ نشست های خبری، ارسال اخبار به رسانه ها، مصاحبه ها و … رشد چشمگیری داشته است که روابط عمومی ها در این روند نقش بسزایی داشته اند.
وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی بر ۳ محور دولت، مردم و دست اندرکاران تولید شکل می گیرد، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی در رویارویی و تقابل با اقتصاد وابسته و مصرف کننده یک کشور قرار می گیرد و در مقابل اهداف اقتصادی سلطه، ایستادگی و سعی در تغییر ساختارهای اقتصادی موجود و بومی سازی آن بر اساس جهان بینی و اهداف دارد.
پور مهدی تصریح کرد: اگر مردم را تشویق به خرید کالای تولید داخلی کنیم ولی کیفیت تولید کالای داخلی افزادش ندهیم، عملا مردم رغبتی به خرید این کالاها نخواهند داشت.
وی افزود: اگر تولید کننده هم برای تولید کالای با کیفیت همت کند ولی دولت و سیستم بانکی کشور، خدمات پولی ومالی ارائه ندهند و یا قوانین اقتصادی، فضای کسب و کار را سخت کند باز هم نتیجه منفی خواهد بود.
وی با بیان اینکه باید تمامی ارتباطات سه حلقه با هم اصلاح شود و در راستای افزایش تولید ملی بهبود یابد، گفت: در این میان روابط عمومی ها و رسانه ها با استفاده از ظرفیت های یکدیگر به خوبی می توانند ضمن ایجاد ارتباط منطقی در ارائه و انعکاس واقعی و سریع اطلاعات مورد نیاز جامعه کوشش نمایند.
پور مهدی در خصوص رویداد مشهد ۲۰۱۷ بیان کرد: یکی از اهداف ایجاد کارگروه های ۸ گانه روابط عمومی های استان جهت استفاده از ظرفیت های مناسب و استفاده از توان فکری و اجرایی روابط عمومی ها و دستگاههای مختلف، را فعال سازی و ایجاد زمینه مناسب مشارکت در زمینه این رویداد بزرگ بوده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 + 20 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن