یادداشت روز

جای وزارت بازرگانی در مدیریت اقتصادی کشور خالی است

کد خبر : 56123

نویسنده: محمدحسین روشنک، رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی

صبح مشهد- امروز در خبری تبلیغاتی از مراسم واگذاری توزیع و کنترل بازار محصولات کشاورزی توسط وزارت کشاورزی به اتاق اصناف گفتند .

البته آنگونه که در خبر آمده بود بخش عمده امور مداخله‌ای وزارت کشاورزی در وظایف وزارت بازرگانی «منحل شده » که از اختیارات طلائی مدیران است، مانند صدور مجوز واردات انواع نهاده ‌ها از خارج و تامین ارز از محل ارزی که توسط بانک مرکزی از صادرکنندگان به زور گرفته و در اختیار همان مدیران دولتی قرار داده می‌شود همراه با بودجه های مصوبه مجلس نزد وزارت کشاورزی باقی می‌ماند.

قلم هدف اتاق اصناف از پذیرش این ماموریت بدون اختیارات و امکانات را واقعا نمی‌داند فقط یادآوری و اعلام خطر می‌کند یقینا قبول وظایف بدون امکانات و اختیارات آبرو ریزی برای اتاق اصناف و بخش خصوصی در پی خواهد داشت.

اما هدف وزارت کشاورزی کاملا مشخص است، حفظ اختیارات مربوط به واردات چند میلیارد دلاری اقلامی که بجای تولید در داخل که وظایف آن وزارت است از خارج وارد کند، برای مدیران خود و محول کردن آبرو ریزی عدم امکان تامین و کنترل قیمت نیاز های مردم بویژه در فصل زمستان و پایان سال و مقابله با اصناف به اتاق اصناف و درگیر کردن بدون اختیار بخش خصوصی است.

قلم به مدیران محترم اتاق اصناف اخطار می کند با اقداماتی که وزارت کشاورزی در هشت ماه گذشته داشته در زمستان امسال آن اتاق نخواهد توانست فقط بازار مرغ و تخم مرغ و گوشت را کنترل و از آبرو ریزی خود و بخش خصوصی جلو گیری کند.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن