اسلاید شواقتصادیستون اصلی

تدوین قانون تردد و حمل و نقل خودروهای حمل سوخت تا پایان سال جاری

کد خبر : 1884

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد از تدوین قانون تردد و حمل و نقل خودروهای حمل سوخت تا پایان سال جاری خبر داد.

حسین مختاری در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن جلسات سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری مشهد و حومه برگزار شد، افزود: یکی از مشکلات بزرگ تردد خودروهای حمل سوخت، گازوئیل، کپسول اکسیژن و نظیر آنها در سطح شهر است که همانند بمب‌های ساعتی متحرک می‌باشند چرا که با کوچکترین حادثه برای آنها حدود یک کیلومتر اطراف آن نیز دچار انفجار مهیب خواهد شد و تردد آنها هیچ‌گونه ضابطه و قانونی ندارد لذا ساماندهی آنها نیز در ۶ ماهه دوم سال جاری عملیاتی خواهد شد و تمام قوانین مربوط به تردد آنها محقق می‌شود.

وی بیان کرد: تعداد ۴۴ پروانه بهره‌برداری در سال ۹۴ صادر شده که با احتساب آنها جمعا تعداد ۱۶۸پروانه تاکنون صادر شده است، همچنین تعداد ۳ هزار و ۸۰۰ مورد درخواست و صدور مجوز در سال گذشته به ثبت رسیده تا تعداد مجوزهای صادر شده در حوزه پروانه فعالیت به ۱۲ هزار خودرو برسد.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد تصریح کرد: در سال ۹۴ نیز تعداد ۳ هزار و ۷۰۰ پروانه اشتغال صادر شده تا جمع این پروانه‌ها طی ۳ سال گذشته به ۹ هزار و ۲۰۰ مورد برسد، همچنین در سال گذشته تعداد ۲۷ هزار و ۹۰۰ نفر ساعت آموزش در حوزه ضوابط و مقررات حمل و نقل بار صورت گرفته ضمن اینکه در ۳ سال گذشته ۱۵۰ هزار نفر ساعت آموزش ارائه شده است.

مختاری یادآور شد: همچنین با هماهنگی‌های صورت گرفته با راهنمایی و رانندگی، ۶ هزار و ۹۰۰ نفر ساعت آموزش در سال ۹۴ انجام شده که این میزان طی ۳ سال گذشته ۱۹ هزار ساعت بوده است.

وی اضافه کرد: تعداد ۱۰ خودروی گشت شهری که مطابق دستورالعمل‌ها و قوانین عمل می‌کند نیز وظیفه نظارت و بازرسی بر عملکرد ناوگان حمل و نقل بار درون شهری را بر عهده دارند، حضور این خودروهای گشت در شهر منجر به برگزاری ۱۴ جلسه کمیته انضباطی و ارجاع ۱۵۷ مورد پرونده و پلمپ ۶۰ دفتر غیرمجاز حمل و نقل بار شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد گفت: در تمام سطح شهر تعداد ۵۳۰ دفتر حمل و نقل بار وجود دارد که تعدادی از آنها تحت نظارت اتحادیه حمل و نقل بار و مابقی آنها با مجوز سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری شهرداری مشهد به فعالیت می‌پردازند.

مختاری در ادامه گفت: با همکاری پلیس راهور طرح مشترک نظارت بر خودروهای بار بر در نقاط بارخیز نیز از دیگر فعالیت‌های این سازمان است که در آن خودروهای متخلف پس از ۲ بار تذکر، در مرحله سوم مورد مواخذه قرار گرفته و اخذ مدارک می‌شوند تا پس از مراجعه و اقدام به دریافت مجوز مشمول جریمه نقدی نگردند، به همین منظور تاکنون ۹ طرح مشترک در سال ۹۴ برگزار شد و ۳۰۸ مورد اخذ مدارک صورت گرفت و ۸۵ درصد این افراد برای اخذ مجوز اقدام کردند و مشمول شرایط بخشیدگی قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی خودروهای سنگین در داخل شهر و معابر حق توقف ندارند چرا که باید در توقفگاه‌های مجاز اقدام به پارک خودروی خود کنند تا جریمه از سوی پلیس راهور صورت نگیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد ادامه داد: در سال‌های ۹۳ و ۹۴ شاهد پلمپ گسترده شرکت‌های غیرمجاز حمل و نقل خرده بار بودیم که پس از هماهنگی‌های صورت گرفته همه آنها به انبار توشه واقع در پایانه مسافربری امام رضا(ع) انتقال داده شدند.

به گفته مختاری، این اقدام با همکاری و درخواست ویژه ستاد مبارزه با قاچاق کالای استان صورت گرفته بود همچنین در این راستا تمامی پرسنل انبار توشه به لباس فرم، کارت شناسایی، تجهیزات و فاکتور فروش مورد تایید تجهیز شدند تا تمامی توشه‌های باری دارای مشخصات کامل و موثق باشد.

وی در ادامه گفت: همچنین به منظور ساماندهی خودروهای یدک‌کش برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته چرا که تعدادی از خودروهای تحت نظارت نیروی انتظامی هستند و نیازی به مجوز ندارند، تعدادی دیگر خودروهای امدادی خودروسازان هستند و در نهایت خودروهای یدک کش شخصی که می‌توانند زمینه‌ای برای سرقت و نا امنی را فراهم کنند در مسیر ساماندهی قرار گرفتند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد ادامه داد: از تعداد ۲۵۰ خودروی یدک کش، ۹۰ دستگاه مجوز خود را اخذ نمودند و ۱۶۰ دستگاه دیگر در مرحله اخذ مجوز هستند که تا پایان ۶ ماهه سال جاری به سرانجام می‌رسد.

مختاری اظهار داشت: پایان سال ۹۴ در حاشیه میدان نمایشگاه توقفگاهی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان به صورت موقت احداث گردید که ظرفیت ۱۵۰ خودرو را شامل می‌شود و در مرحله بعد به ۳۰۰ خودرو ارتقا پیدا می‌کند که هم‌اکنون در حال بهره‌برداری است.

وی افزود: توقفگاه دوم نیز در حاشیه بولوار میثاق با ۲٫۶ هکتار فضایی مدرن خواهد داشت که هزینه احداث آن ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده که طی ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، همچنین ۲ توقفگاه دیگر در جاده میامی و کلات با ظرفیت یک هزار و ۱۰۰ دستگاه خودرو در مرحله نقشه‌برداری می‌باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن