اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس در شمار پروژه‌های عمرانی مشهد ۲۰۱۷

کد خبر : 1869

استاندار خراسان رضوی با پیشنهاد ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس به عنوان یکی از پروژه‌های عمرانی مشهد ۲۰۱۷ درراستای بهره‌گیری از بودجه ملی موافقت کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد از مشهد به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در جلسه هیات امنای مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان که ظهر امروز در دفتر استاندار برگزار شد، گفت: منشأ اقتدار جمهوری اسلامی نه قدرت سلاح بلکه شهادت‌طلبی و از جان گذشتگی رزمندگان بوده است.

وی فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت را محورهای کانونی قدرت جمهوری اسلامی دانست و افزود: دفاع مقدس گنجینه ارزشمندی از اصول یاد شده است که باید برای بهره‌برداری در حال و آینده حفظ شود.

استاندار خراسان رضوی دفاع مقدس را صحنه‌ای برای به میان آمدن ارزش‌های ایمانی و اعتقادی یک ملت برشمرد و تأکید کرد: مردم ایران بدون از دست دادن یک وجب از خاک عزیز کشور در مقابل معاندان و دشمنان اسلام ایستادگی کردند.

رشیدیان تصریح کرد: راه‌اندازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس برای صیانت از این میراث گران‌بها و انتقال آن به نسل‌های آینده از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به حضور پررنگ مردم غیور خراسان رضوی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و تقدیم ۱۷ هزار شهید برای دفاع از کشور، گفت: اکنون تمام دستگاه‌های اجرایی استان باید برای ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس تلاش کنند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش استان برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت طرح شهیدپژوهی را در مدارس اجرایی کرده است، افزود: در قالب این طرح هر دانش‌آموز به تحقیق پیرامون ابعاد گوناگون زندگی و شخصیت یک شهید می‌پردازد.

رشیدیان تأکید کرد: با راه‌اندازی این مرکز فرهنگی مکان مناسبی برای انجام تحقیقات و ارائه مستندات تاریخی در اختیار دانش‌آموزان، دانشجویان و پژوهشگران علاقه‌مند به این حوزه قرار می‌گیرد.

وی با پیشنهاد معاون هماهنگی امور عمرانی برای در نظر گرفتن مرکز فرهنگی دفاع مقدس در قالب پروژه‌های عمرانی مشهد ۲۰۱۷ با هدف بهره‌گیری از بودجه ملی و سرعت‌گیری مراحل ساخت آن موافقت کرد و افزود: حضور سالانه بیش از ۲۷ میلیون نفر زائر و مسافر داخلی و خارجی در مشهد مقدس لزوم پیگیری برای تخصیص اعتبارات ملی به این طرح را ضروری می‌کند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه تلاش می‌شود مراحل ساخت فاز اول مرکز فرهنگی دفاع مقدس تا پایان سال ۹۵ تکمیل شود، ابراز امیدواری کرد: با همراهی تمام دستگاه‌های اجرایی کل پروژه طی سه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

رشیدیان در نظر گرفتن مکان مناسبی برای تجمعات و مناسبت‌های فرهنگی و مذهبی در داخل مجموعه، بهره‌گیری از سبک معماری اسلامی و ایرانی و نمادهایی از بارگاه منور ثامن‌الحجج (ع) در طراحی آن، ایجاد مرکز بیداری اسلامی برای انتقال ارزش‌های اسلامی به سایر کشورها، توجه همزمان به جنبه‌های سخت‌افزاری و نرم افزاری در ساخت مرکز فرهنگی، دوری از برخوردهای جناح گرایانه به ارزش‌های دفاع مقدس و بهره‌گیری از ظرفیت‌های آستان قدس را از دیگر برنامه‌های استانداری برای این مجموعه فرهنگی برشمرد.

این جلسه با حضور روسای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس کشور برگزار شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور نیز در این جلسه یکی از اصلی‌ترین راهکارهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی را نهادینه کردن ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه دانست.

سردار سرتیپ بهمن کارگر اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰ مرکز فرهنگی دفاع مقدس در کشور با مسئولیت استانداران در حال ساخت است.

حجت‌الاسلام حیدر مصلحی رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس کشور نیز در ادامه این جلسه بر لزوم بهره‌گیری از سبک معماری اسلامی-ایرانی در ساخت این مرکز فرهنگی تأکید کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن