اسلاید شواقتصادیستون اصلی

پلمب ۶۰ دفتر غیر‌مجاز حمل و نقل بار در سال ۹۴

کد خبر : 1856
مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار درون شهری شهرداری مشهد از پلمب ۶۰ دفتر غیرمجاز حمل و نقل بار در مشهد طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد ، حسین مختاری صبح امروز ۱۹ اردیبهشت ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سازمان حمل و نقل بار درون شهری شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در راستای اقدامات تیم نظارت و بازرسی این سازمان در سال گذشته ۱۴ جلسه کمیته انظباتی تشکیل شد و طی برگزاری این کمیته ها ۱۵۷ مورد پرونده به کمیسیون ها ارجاع داده شد و ۶۰ دفتر غیر‌مجاز حمل و نقل بار نیز پلمب شد.
وی ادامه داد: همچنین در راستای اقدامات تیم نظارت و بازرسی این سازمان، ۱۰ خودروی گشت در قالب ۱۰ اکیپ در سطح شهر تردد دارند و دستور العمل های سازمان را کنترل و نظارت می‌کنند.
مدیر‌عامل سازمان حمل و نقل بار درون شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه در سال گذشته ۲۴ هزار و ۹۰۰ مورد اعمال قانون صورت گرفته است، افزود: همچنین به ۷۹ مورد از شکایات نیز پاسخگویی شده و از ۲۹۰ شرکت نیز بازدید به عمل آمده است.
مختاری به اجرای طرحی مشترک با پلیس راهور اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای این طرح ۶ اکیپ متشکل از سه اکیپ از سوی پلیس راهور و سه اکیپ از سوی سازمان حمل و نقل بار ماهانه دو بار در نقاط بار‌خیز مستقر می‌شوند و نسبت به جریمه و اخذ مدارک خودروهای دو اخطاره اقدام می کنند.
وی افزود: در راستای طرحی که فقط در مشهد اجرایی است پروسه ای تدارک دیده شده است که بر اساس آن برای خودرو‌های دو اخطاره به جای جریمه، مدارک ماشین و گواهینامه راننده خودرو بدون جریمه ضبط می‌شود و از این طریق شاهد اعمال قانون موثر‌تری هستیم.
مدیر‌عامل سازمان حمل و نقل بار درون شهری شهرداری مشهد اضافه کرد: از طریق اجرای این طرح رانندگان خودرو های متخلف مجبور به اخذ مجوز های لازم می‌شوند و تاکنون ۲۶۰۰ مورد مدرک اخذ شده که ۸۵ درصد این تعداد نسبت به اخذ مجوز بدون هیچ جریمه اقدام کرده‌اند.
مختاری به اعمال قانون برای ناوگان های سنگین و نیمه‌سنگین در پارک حاشیه‌ای اشاره کرد و افزود: به دلیل اینکه این خودرو ها امکان توقف در پارک های حاشیه ای را ندارند طی طرح مشترکی با پلیس در خیابان های درجه دو و سه با اطلاع رسانی جریمه می شوند و به توقف‌گاه‌های مجاز ارجاع داده می‌شوند.
وی ادامه داد: همچنین یکی از اقدامات مهم دیگری که صورت گرفته است نظارت بر دفاتر غیرقانونی حمل خرده بار با اتوبوس بوده که در این راستا از هفته جاری بار‌برگ توزیع خواهد شد که با این اقدام تمام مشخصات کالا بر روی باربرگ ثبت می شود و اجرای این طرح کمک بسیار خوبی به ساماندهی قاچاق کالا خواهد بود.
مدیر‌عامل سازمان حمل و نقل بار درون شهری شهرداری مشهد به ساماندهی یدک‌کشان نیز اشاره کرد و گفت: این طرح شامل یدک‌کشان سایپا، ایران خودرو و نیروی انتظامی نیست و برای خودروهای یدک‌کش آزاد که گاهی فعالیت آن ها منجر به سرقت می شود، است و در حال حاضر ۲۲۵ خودرو یدک کش آزاد شناسایی شده که از این تعداد ۹۰ خودرو تاکنون مجوز اخذ کرده اند.
مختاری از پروژه های عمرانی نیز یاد کرد و گفت: از ابتدای سال جاری توقف گاهی با ظرفیت توقف ۱۵۰ خودروی سنگین راه اندازی شده است که سعی داریم این ظرفیت را به ۳۰۰ افزایش دهیم و همچنین تا خرداد ماه توقف‌گاه دیگری با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال با ظرفیت ۵۰۰ خودروی سنگین و ۴۰ خودروی سبک به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی افزود: همچنین دو توقف‌گاه دیگر در میامی و کلات نیز ساخته خواهند شد که ظرفیت این توقف گاه ها به ترتیب ۶۰۰ و ۵۰۰ دستگاه خودرو سنگین است و در مساحت هایی بالغ بر ۴ هکتار احداث خواهند شد.
مختاری با بیان اینکه مدیریت تخلفات اضافه بار خودرو ها نیز عملیاتی می شود، گفت: طبق مطالعاتی که صورت گرفته حمل اضافه بار توسط خودروهای سنگین سالانه ۱۴٫۵ میلیارد تومان خسارات به تاسیسات شهر و زیر‌ساخت ها وارد می‌کنند و علاوه بر آن منجر به تصادفات نیز خواهند شد.
وی افزود: طبق بررسی های صورت گرفته ۲۵ درصد خودروهای حمل بار، کار حمل اضافه بار را انجام می‌دهند و در این راستا طرح مدیریت تخلفات اضافه بار توسط شورا تصویب شده و تا دو ماه آینده آن را اطلاع رسانی خواهیم کرد و خرداد ماه اجرایی می‌شود که جرایم سنگینی برای متخلفان در نظر گرفته شده است.
مدیر‌عامل سازمان حمل و نقل بار درون شهری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات حمل کالاهای خطرناک، محلول های شیمیایی و برخی تاسیسات است که این امر خطرات بسیاری به دنبال دارد، از این رو در ۶ ماه دوم سال جاری نسبت به مدیریت این حمل بار نیز اقدام خواهد شد.
مختاری عنوان کرد: همچنین تردد جرثقیل های ساختمانی نیز منجر به خطر می شود و از این رو تاکیدی بر ساماندهی این خودرو‌ها نیز در دستور کار است که در راستای این ساماندهی ساعات و مسیر‌های خاصی برای تردد جرثقیل ها در نظر گرفته خواهد شد.
وی به نصب تبلیغات بر خودروهای سنگین نیز اشاره و تصریح کرد: طبق مطالعاتی که صورت گرفته است تبلیغات بر روی خودرو‌ها تاثیر چندانی در وقوع تصادفات ندارد و به همین دلیل ظرف چند ماه آینده این طرح مجددا مطرح خواهد شد.
مدیر‌‌عامل سازمان حمل و نقل بار درون شهری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: در سال گذشته در مجموع ۱۶۸ پروانه برای بهره برداری، ۱۲ هزار پروانه برای فعالیت و ۳۷۰۰ پروانه برای اشتغال شرکت های حمل و نقل بارصادر شده است.
مختاری گفت: یکی دیگر از فعالیت های ما در زمینه آموزش فرهنگ‌سازی است و در این راستا در مجموع در سال گذشته ۲۷ هزار و ۹۰۰ نفر ساعت در حوزه ضوابط و مقررات حمل و نقل آموزش دیده اند.
وی یادآور شد: بر اساس تخمینی که زده شده است حدود ۲۵ تا ۲۷ هزار وانت و حدود ۱۵ هزار خودروی سنگین و نیمه سنگین در سطح شهر مشهد تردد دارند.
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن