اسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

۵۰۰ میلیارد تومان گردش مالی سالانه سوغات زائر در دست چینی ها/ مشهد ۲۰۱۷ باید بحث های فرهنگی و الگویی را مد نظر قرار دهد

کد خبر : 1833

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: سالانه ۵۰۰ میلیارد تومان گردش مالی سوغات زائر در مشهد است که اگر متولیان امر بحث سوغات زائر را مدیریت کنند مسلما این بازار از دست چینی ها خارج و در اختیار بازار مشهد با تولیدات داخل قرار می گیرد.

دکترعلم الهدایی در گفتگو با خبرنگار صبح مشهد بیان کرد: مشهد مقدس به دلیل وجود بارگاه امام هشتم (ع) هر ساله پذیرای بالغ بر ۲۰ میلیون زائر ایرانی و خارجی است که این رفت و آمد در تقویت بنیه اقتصادی مشهد، منطقه و بازارهای داخلی بسیار موثر است.
وی با بیان اینکه در مسئله اقتصاد مقاومتی کالای ایرانی و بازار داخلی را باید تقویت کرد، تصریح کرد: در حال حاضر متاسفانه بازارهای بسیاری از کشورها از جمله کشورما و شهر مشهد در انحصار کالاهای چینی نامرغوب است.
وی اظهار کرد: سالانه ۵۰۰ میلیارد تومان گردش مالی سوغات زائر در مشهد است که اگر متولیان امر بحث سوغات زائر را مدیریت کنند مسلما این بازار از دست چینی ها خارج و در اختیار بازار مشهد با تولیدات داخل قرار می گیرد.
دکتر علم الهدایی افزود: برای همین منظور ما در پارک علم و مرکزرشد فناری های زیارت در بحث سوغات زائر کار می کنیم چرا که سوغات زائر عموما در مشهد باید هم جنبه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و هم کالایی داشته باشد.
وی عنوان کرد: اگر متولیان، صنعت گران، فناوران و افراد مختلفی که در مسائل کالای فرهنگی و هنری کار می کنند به اقتصاد زائر توجه کنند مسلما بخشی از اقتصاد مقاومتی که تهیه کالاهای دانش و کالاهای تولید ایران است تحقق پیدا می کند.
وی داشتن بازارهای داخلی را یکی از عناصر اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب نیز بر این مساله تاکید داشتند کما اینکه ما می بینیم کشور چین علاوه بر داشتن بازارهای دنیا بازارهای داخلی خود را هم به دست گرفته است.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: مشهد با فرصت هایی چون بحث هتل ها، مهمان سراها، هزینه های دیگر زائرین می تواند در تقویت این شهر در زمینه کسب و کار، اقتصاد فرهنگی و سرمایه و کار ایرانی رشد دهد.

***شهرداری مشهد تنها حامی پارک های علم وفناوری
وی نقش شهرداری مشهد را در اقتصاد مقاومتی را بسیار مهم دانست و گفت: شهرداری مشهد به عنوان تنها شهرداری کشور است که با پارک علم و فناوری از دو سال گذشته همکاری نزدیک داشته و درصدی از اعتبارت این نهاد در اختیار شرکت های دانش بنیان قرا می گیرد.
وی در خصوص شرکت های دانش بنیان اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان و فناور، در واقع نمادهای اقتصاد مقاومتی واقتصاد دانش محور هستند و چون اقتصاد مقاومتی خود اقتصاد دانش بنیان است، این شرکت ها در واقع نماد و مظاهر اقتصاد مقاومتی هستند.
علم الهدایی با بیان اینکه شرکت دانش بنیان همکاری گسترده ای با شهرداری در بحث ایده پردارزی، نمادهای فرهنگی و الگویی شهر مشهد دارد تصریح کرد: شهرداری مشهد به دلیل حجم، وسعت و تنوع کار نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصاد مقاومتی و شرکت های فناور و دانش بنیان دارد.
وی نقش آستان قدس رضوی را در اقتصاد مقاومتی از بعد نظری و فرهنگی موثر دانست و گفت: آستان قدس رضوی با ایجاد نمایشگاهها و فرهنگسراهای زیارتی و برنامه ریزهای اقتصادی خود می تواند نقش مهمی را ایفا کند.
وی افزود: آستان قدس رضوی در زمینه تولیدات کالاهای اساسی و مواد خوراکی در سراسر کشور سرمایه گذاری نموده است که این خود در حمایت از سرمایه ایرانی و تولید ایرانی است که قطعا در اقتصاد مقاومتی موثر است.

*** مشهد ۲۰۱۷ باید به اقتصاد مقاومتی در مشهد کمک کند
علم الهدایی در خصوص مشهد ۲۰۱۷ گفت: هر منطفه ای فرصت ها و مزیتی هایی برای اقتصاد مقاومتی دارد ومنحصر به مشهد نیست، خوشبختانه ایران سرزمینی پر از تنوع و کلکسیونی از فرصت ها و منابع انسانی و طبیعی است.
وی اظهار کرد: مشهد در سال ۲۰۱۷ پایتخت فرهنگی جهان اسلام است و عمدتا باید برنامه هایی در نظر گرفته شود که به اقتصاد مقاومتی کمک کند و بحث های فرهنگی و الگویی را مد نظر قرار دهد.
وی گفت: وقتی صحبت از سرمایه گذاری در مشهد باشد باید توسعه شهر مشهد و فرصت های سرمایه گذاری در مشهد مد نظر قرار گیرد که اگر دانش بنیانی رفتار شود می تواند در اقتصاد مقاومتی موثر باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن