اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامیپربازدیدترین ها

مشهد طی دو سال اخیر پیشرفت خوبی داشته است/ خدمت به مشهد افتخار سازمان دی ۸ است

کد خبر : 1634

دبیر کل سازمان دی ۸ با بیان اینکه مشهد طی ۲ سال گذشته پیشرفت خوبی داشته، گفت: خدمت به مشهد و بارگاه امام رضا (ع) افتخار بنده و سازمان دی ۸ است.

به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد، سید علی محمد موسوی شب گذشته در جلسه مشترک با شهردار مشهد که در مجتمع کوهسنگی برگزار شد، با بیان اینکه زیارت امام رضا (ع) آرزوی هر شیعه است، اظهار کرد: من در طی ۲ سال گذشته به شهر مشهد سفر نکرده بودم اما در این سفر پیشرفت شهر مشهد را کامل حس کردم.
وی در معرفی سازمان دی ۸ گفت: سازمان دی ۸ گروهی اقتصادی متشکل از ۸ کشور در حال توسعه اسلامی شامل ایران، ترکیه، پاکستان، بنگلادش، اندونزی، مالزی، مصر و نیجریه است که اگر ترکیه را کشوری اروپایی در نظر بگیریم اعضای عضو در سه قاره جهان پراکنده هستند.
دبیر کل سازمان دی ۸ افزود: این گروه در سال ۱۹۹۷ به پیشنهاد نجم‌الدین اربکان نخست‌وزیر وقت ترکیه با هدف تقویت همکاری‌های اقتصادی کشورهای عضو تشکیل شد و چهارمین اجلاس سران در سال ۲۰۰۴ در تهران برگزار گردید.
موسوی تصریح کرد: اعضای سازمان دی ۸ دارای جمعیت بیش از یک میلیارد نفری هستند و از لحاظ منابع، وسعت و موقعیت استراتژیک وضعیت مناسبی در سطح جهان دارند و درواقع هدفمند انتخاب شده‌اند.
وی گفت: اولویت اول سازمان تجارت درون منطقه‌ای و اولویت دوم بحث کشاورزی است که در چند سال اخیر پیشرفت‌های خوبی در این حوزه انجام شده و در حوزه‌های صنعت، توریست و حمل‌ونقل هوایی پیشرفت‌های خوبی حاصل شده و چالش بزرگ سازمان دی ۸ در حوزه انرژی است.
دبیر کل سازمان دی ۸ ادامه داد: در حوزه تجارت درون منطقه‌ای در ابتدای تأسیس سازمان تجارت اعضا ۲۰ میلیارد دلار بود که در سال ۲۰۱۲ این رقم به ۱۵۰ میلیارد دلار رسید اما به دلیل تحریم‌های ظالمانه غرب علیه ایران این رقم به ۱۳۸ میلیارد دلار کاهش یافته است.
موسوی عنوان کرد: خدمت به مشهد و بارگاه امام رضا (ع) از افتخارات بنده و سازمان دی ۸ است و امیدوارم همکاری سازمان با شهر مشهد گسترش یابد که این موضوع برکت و افتخاری برای سازمان ما است.
وی خاطرنشان کرد: مشهد در سال ۲۰۱۷ پایتخت فرهنگ اسلامی است و با توجه به پتانسیل‌های گردشگری، تجاری و صنعتی این سال می‌تواند آغاز توسعه بیشتر شهر مشهد باشد.
وی در پایان خطاب به شهردار مشهد گفت: دید شهردار مشهد نسبت به مسایل بین‌المللی قابل تحسین است در حالی که امروز بسیاری از شهرداران فقط جلوی پای خود را می‌بینند اما شهردار مشهد با این اهداف بلند مدت شهر را به سمتی می‌برد که لایق آن است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن