اسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

همکاری آستان قدس و سازمان تبلیغات اسلامی برای تحقق سبک زندگی اسلامی/توسعه خدمات به محرومان و مستضعفان

کد خبر : 1550

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص توسعه خدمات به محرومان و مستضعفان گفت: باید مفاهیم خدمت، خادم و مخدوم را بازتعریف کنیم.

به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام و‌المسلمین رئیسی در دیدار با حجت‌الاسلام و‌المسلمین خاموشی‌ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار داشت: حضور میلیونی زائران بارگاه منور رضوی فرصت بی‌بدیلی برای ارائه خدمات و تبیین معارف قرآنی و تعالیم اهل بیت(ع) است و بایستی با برنامه‌ریزی منسجم، امتداد جریان تبلیغی حرم مطهر را در سطح مساجد و حسینیه های شهرها و روستاهای کشور گسترش دهیم.

وی با اشاره به روایتی از حضرت امام رضا(ع) افزود: اگر مردم زیبایی‌ها و محاسن کلام ائمه هدی(ع) را بدانند، از آنان تبعیت خواهند کرد و آنچه از توسعه و نفوذ اسلام در اقصی نقاط جهان شاهد هستیم نیز موید همین مطلب است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در جمع ۳۰ هزار خادم و خدمتگزار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)، افراد فرهیخته، برجسته و صاحب تخصص زیادی وجود دارند که با عشق و اردات به امام رئوف و زائرانشان خدمت می‌کنند؛ بر این اساس بنا داریم با بهره‌گیری از این ظرفیت عظیم، در راستای توسعه مفهوم خدمت، خادم و مخدوم حرکت کنیم.

رئیسی در ادامه به بیان مصادیق خدمت‌رسانی پرداخت و خاطرنشان کرد: پزشکان، متخصصان، مهندسان، مبلغان دینی، کارشناسان تعلیم و تربیت و همه انسان‌های متعهدی که دل در گرو خدمت به مردم دارند، می‌توانند تحت لوای پرچم مطهر امام رضا(ع) به توسعه این جریان فرهنگی خدمت کنند.

هم‌فکری و هم‌افزایی میان آستان قدس رضوی و سازمان تبلیغات اسلامی

رئیسی در ادامه بر لزوم همفکری و هم‌افزایی میان آستان قدس رضوی و سازمان تبلیغات اسلامی به منظور توسعه فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی تاکید کرد و گفت: دانشگاه علوم اسلامی رضوی در عرصه‌های تبلیغ دینی، معرفت‌افزایی و ارتقای سطح دانش مردم و سایر فعالیت‌های علمی و آموزشی می‌تواند نقش‌آفرینی کند.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درخصوص توسعه خدمات به محرومان و مستضعفان، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌هایی که در آستان قدس رضوی وجود دارد، باید ایجاد یک زنجیره ارتباطی بین بخش‌های علمی، آموزشی و خدماتی با مجموعه‌های جهادی کشور برقرار شود تا مردم بیشتری از خدمت‌رسانی به ارادتمندان و دلدادگان حضرت رضا(ع) بهره مند و منتفع شوند.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین خاموشی نیز در این دیدار ضمن تبریک انتصاب حجت‌الاسلام و‌المسلمین رئیسی به عنوان تولیت آستان قدس رضوی، اظهار کرد: در مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی این آمادگی وجود دارد تا با راهبری و سیاستگذاری آستان قدس رضوی در راستای توسعه فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی گام‌های مشترک برداشته شود.

وی گفت: امیدواریم به زودی تفاهم‌نامه‌هایی برای تحقق این مهم منعقد شود و وارد مرحله اجرایی شویم.

انتهای پیام/

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن