اسلاید شودانش و فناوریستون اصلی

معالجه نکردن بیمار به خاطر پول نشانه توقف علم است/ تمام هزینه‌های درمانی باید از بیت‌المال پرداخت شود

کد خبر : 1494

امام‌جمعه موقت تهران گفت: از واجباتی که نظام باید در خصوص علم پزشکی تعیین کند این است که طبیب بدون دریافت پول بیمار را درمان کند و سپس هزینه آن از بیت‌المال پرداخته شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد ، آیت‌الله امامی کاشانی در مراسم بزرگداشت شهید مطهری در سالن اجتماعات دانشگاه شهید مطهری مشهد گفت: مراکز علمی و پژوهشی شهید مطهری در سراسر کشور حتی در بسیاری از مناطق محروم کشور قرار دارد و درخشش این مراکز و همچنین خروجی خوب آن به برکت خون این شهید بزرگوار است.

وی با اشاره به شأن معلم در اسلام افزود: مقصود از شأن معلم این است که ببینیم اسلام برای معلم چه جایگاه و منزلتی قائل شده و معلم چه زمانی باید جایگاه خود را دریابد.

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه در طبیعت میان موجودات تنوع و تفاوت‌های بسیاری وجود دارد و حتی هیچ انسانی شبیه انسانی دیگر نیست، گفت: این تنوع و تکثر موجودات از یک مبدأ بی‌جان و بی‌روح نیست بلکه دارای خالقی عظیم است و هر متفکری با دیدن چنین نظمی در جهان به وجود این خالق پی خواهد برد.

امامی کاشانی با تأکید بر اینکه تمام نظم این جهان را تنها کسانی درک می‌کنند که آگاه باشند، نقش معلم را تعلیم‌دهنده عنوان کرد و افزود: معلم اگر علم را در خدمت توحید قرار دهد، ارزشمند خواهد بود.

وی توجه به توحید را مهم‌ترین وظیفه معلم دانست و تأکید کرد: علم باید در خدمت معنویت باشد نه در خدمت هوی و هوس.

امام‌جمعه موقت تهران رمز تحول در علم‌آموز را همراهی علوم و الفاظ و لغات با ماوراء طبیعت مادی دانست و تصریح کرد: تحول حقیقی زمانی رخ می‌دهد که انسان پس از دریافت مطالب وادار به اندیشه شود و به دنبال بررسی مطالب باشد.

امامی کاشانی توقف در علم، انحصار در طبیعت و توجه نکردن به خالق عالم را عامل عدم دستیابی انسان به رشد و شکوفایی برشمرد و گفت: مخترعان و مکتشفان اهل تفکر بودند و به خالق جهان ایمان داشتند اما متأسفانه این علم دست برخی از نااهلان افتاده است.

وی بر لزوم قرار داشتن علم در دست قدرت‌های معنوی تأکید کرد و افزود: اگر علم در دست بشر نااهل باشد، از آن استفاده مادی می‌شود تا فرد را به قدرت برساند؛ همانند پول که امروز در دستان دشمنان اسلام همچون آل سعود قرار دارد و از آن در جهت منفی استفاده می‌کنند، به همین جهت علم باید در دست قدرتی قرار گیرد که آن قدرت از معنویت بهره‌مند شده باشد.

امام‌جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه همه علوم باید در جهت رشد و تعالی انسان قرار گیرند، تصریح کرد: متأسفانه برخی از عرفا نیز در علم خود توقف کرده‌اند و خالی از هرگونه عمل هستند.

امامی کاشانی افزود: اینکه برخی از پزشکان می‌گویند تا زمانی که پولی پرداخت نشود بیمار را عمل نمی‌کنند نشان از توقف در علم است.

وی تأکید کرد: از واجباتی که نظام باید در خصوص علم پزشکی تعیین کند این است که طبیب بدون دریافت پول بیمار را درمان کند و سپس هزینه آن از بیت‌المال پرداخته شود.

امام‌جمعه موقت تهران در پایان گفت: هرکجا ‌می‌بینید علم در زاویه‌ای خود را زندان کرده و بین خود و معنویت دیوار کشیده است بدانید این علم نه تنها رشد نخواهد یافت بلکه موجب تنزل نیز خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن