اسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنویپربازدیدترین ها

توجه ویژه به طرح «از مبدأ تا مبدأ» در حوزه زیارت/خدمت‌رسانی در این طرح به حرم مطهر منحصر نمی‌شود

کد خبر : 1491

تولیت آستان قدس رضوی با تبیین طرح «از مبدأ تا مبدأ» در حوزه زیارت ‌گفت: خدمت‌رسانی در این طرح به حرم مطهر منحصر نمی‌شود بلکه باید در همه اجزای سفر این طرح دیده شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد ، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در دیدار با جمعی از نمایندگان شورای اسلامی شهر مشهد در تالار اماکن متبرکه آستان قدس رضوی اظهار داشت: شوراهای اسلامی در قانون دارای جایگاه مشخصی هستند و نقش آنها در قوانین موضوعه نیز به صورت شفاف تبیین شده است.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه مسئله شوراهای اسلامی در اسناد بالادستی دارای جایگاه متقن است تاکید کرد:آنچه امروز باید برای عضو شورای شهر به عنوان یک دغدغه در نظر گرفته شود تلاش برای احقاق حقوق حقه مردم است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: هر مسئولیتی دارای آفاتی است که ممکن است فرد را از دستیابی به توفیق بازدارد و در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی و از جمله حضور در شورای شهر نیز این آفت، پیگیری منافع شخصی است که عضو شورا باید از آن برحذر باشد.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه همواره باید منافع عمومی به عنوان اولویت اصلی شورای شهر مطرح باشد افزود: پیگیری منافع فردی ممکن است دستیابی و تحقق منافع عامه را با خطر مواجه کند و در مجموع عملکرد شورای شهر باید ناظر به تحقق اهداف عوام باشد و نه خواص.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: کار کارشناسی و منضبط باید در دستور کار شورای شهر قرار بگیرد، الگوی ایده آل شورای شهر باید دستیابی به شاخصه‌های عدالت اجتماعی باشد.

حجت‌الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: ماموریت‌های جدیدی در آستان قدس رضوی در حوزه زیارت تعریف شده و تمامی این برنامه ریزی‌ها متوجه یک امر است و آن هم تسهیل مقوله زیارت است.

وی به تبیین این طرح «از مبدأ تا مبدأ» در حوزه زیارت پرداخت و گفت: خدمت‌رسانی در این طرح به حرم مطهر منحصر نمی‌شود بلکه باید در همه اجزای سفر این طرح دیده شود.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری با اشاره به اولویت‌های اعضای شورای شهر خاطرنشان کرد: تفاوتی در این مسیر میان عضو شورای روستا و شهر وجود ندارد و تنها باید برنامه ریزی‌ها مبتنی بر شاخصه‌های خاص آن منطقه صورت بگیرد.

حجت الاسلام رئیسی گفت: امروز شاهد هستیم که برخی روستاها به دلیل خصلت مولدی که دارند در اقتصاد مقاومتی ایفای نقش می‌کنند و باید از ظرفیت‌های شوراها برای تقویت این خصلت استفاده کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن