استانیاسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

لزوم بهره گیری از فرصت مشهد ۲۰۱۷ برای تقویت تعامل با مسلمانان

کد خبر : 1359

استاندار خراسان رضوی گفت: شورای اداری استان به عنوان عالی ترین مرجع، شورای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد به نقل از  اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در نخستین جلسه ی شورای اداری سال ۹۵ استان اظهار داشت: هدف اصلی دولت و تمام دستگاه های اجرایی استان در این سال، برداشتن گام های موثر و اتخاذ اقدامات عملی در راستای تحقق شعار سال است.
وی افزود: با توسعه ی هم افزایی بین بخش های مختلف، باید زمینه ی عملیاتی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی در زندگی مردم مشاهده شود و انعکاس نتایج عملی آن بهبود وضعیت معیشتی آنان باشد.
استاندار خراسان رضوی گفت: با همکاری دستگاه های اجرایی و در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی استان، ۷۷ بند،  پیشنهاد و پروژه ی اقتصادی، به منظور تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی احصا شده که برای اجرایی شدن آن ها در حال پیگیری هستیم.
رشیدیان ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای کارگر به ویژه سردار شهید برونسی و تجلیل از مقام کارگران به بهانه ی ۱۱ اردیبهشت روزجهانی کارگر، تاکید کرد: باید از ظرفیت این قشر تاثیر گذار و مولد برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی استفاده کرد.
وی مقام معلمان، این قشر انسان ساز و اثر گذار در تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد را ستود و خاطر نشان کرد: ۱۲ اردیبهشت ماه سالروز شهادت علامه ی شهید مرتضی مطهری است که باید برای تجلیل از مقام شامخ معلمان به این مناسبت، تلاش شود.
استاندار خراسان رضوی، سرمایه گذاری در آموزش و پرورش را کمک به توسعه ی کشور دانست و افزود: انسان محور توسعه است و نیروی انسانی توانمند نیازمند تربیت است که در این میان نقش معلمان تعیین کننده است.
رشیدیان با اشاره به دستاوردهای دولت تدبیر و امید در سال ۹۴ٰ ، گفت: به سرانجام رسیدن برجام و برگزاری باشکوه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، پرونده ای زرین در کارنامه دولت یازدهم است که البته مورد بی مهری بسیاری از افراد قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه مرحله ی نخست انتخابات در استان در فضایی سالم و با حضور حداکثری مردم به پایان رسید؛ اظهار امیدواری کرد: قطعا انتخابات در حوزه ی انتخابیه تربت حیدریه، زاوه و مه ولات که به دور دوم کشیده شد؛ با شور و نشاط مضاعفی برگزار می شود. 
استاندار خراسان رضوی با اشاره به تدوین برنامه ی استان در سال گذشته، تاکید کرد: علی رغم  تمامی مشکلات در حوزه های مختلف، به مدد همراهی دولت و مردم، عملکرد خوبی را در استان شاهد بودیم و تا حد قابل قبولی، پیش بینی ها، محقق شد.
رشیدیان برنامه محوری را عامل موفقیت در دستیابی به اهداف پیش بینی شده دانست و تاکید کرد: حرکت تمام دستگاه های اجرایی باید بر مدار برنامه و قانون، در راستای تحقق شعار سال باشد.
وی  ضمن تسلیت وفات پیامبر عاشورا، عقیله ی بنی هاشم حضرت زینب (س) و گرامیداشت مقام شهدای مدافع حرم، گفت: رشد ۱۱ درصدی مساجدی که مراسم عبادی اعتکاف را برگزار می کنند و همچنین ارتقا ۲۲ درصدی معتکفان استان که عموما جوانان هستند؛ در مقایسه با سال های گذشته، نشان از حاکمیت دین و ارزش های اسلامی و انقلابی در جامعه دارد.
استاندار خراسان رضوی به برنامه ها و اولویت های استان در سال جاری در حوزه های مختلف، امنیتی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی اشاره کرد و افزود:  تعامل با گروه های سیاسی و مشارکت جویی از آنان وتشکیل خانه ی احزاب با هدف تحکیم انسجام ملی و وحدت از جمله اولویت ها در سال جاری است.
رشیدیان، برنامه ریزی برای افزایش سرمایه ی اجتماعی، تداوم ارزش های دینی و انقلابی، ایجاد حس همدلی و روحیه نشاط در استان از جمله مواردی دانست که به ارتقای میزان مشارکت و تحقق برنامه های توسعه ای کمک شایان توجهی می کند و در سال جاری با جدیت دنبال می شود.
استاندار خراسان رضوی، تلاش برای ارتقای امنیت استان، آمادگی برای مقابله با تهدیدات، مدیریت فضای سایبری، توجه به ظرفیت بانوان برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی، توجه به تدوین پیوست امنیتی و پدافند غیرعامل در طرح های توسعه ای و مبارزه ی همه جانبه  با قاچاق کالا و ارز را مورد تاکید قرار داد. 
وی تحقق توسعه ی متوازن و بهبود نظام فنی و اجرایی را از دیگر اولویت ها در سال اقتصاد مقاومتی بر شمرد و تاکید کرد: برای دستیابی به این مهم باید زیرساخت های لازم در حوزه ی عمرانی فراهم و اتمام پروژه های نیمه تمام از طریق جذب مشارکت و واگذاری به بخش خصوصی دنبال شود.
رشیدیان بر لزوم ایجاد زمینه های لازم برای بکارگیری منابع و هزینه کرد اثر بخش آن، توسعه ی روستایی و بهره گیری روستاییان از تسهیلات اعطایی دولت در قالب طرح های مشارکتی تاکید کرد و اظهار داشت: باید از تمام ظرفیت ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی، استفاده کنیم.  
استاندار خراسان رضوی، توسعه ی فعالیت بازارچه های مرزی، ایجاد هم افزایی بین دستگاه های اجرایی، استفاده حداکثری از ظرفیت نیروی انسانی برای چابک سازی اداری و بهسازی سرمایه ی انسانی، توسعه ی دولت الکترونیک و حمایت از شرکت های دانش بنیان را ضروری دانست.
وی انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ را  فرصتی بی نظیر برای ایران اسلامی و خراسان رضوی دانست و بر بهره گیری مناسب از آن برای تقویت تعامل با مسلمانان تاکید کرد.
رشیدیان بر لزوم تقویت ارتباط مدیران با مردم و برگزاری مستمر ملاقات عمومی با استفاده از ظرفیت روابط عمومی دستگاه ها تاکید کرد و گفت: تلاش همه ی مدیران ارتقای میزان رضایتمندی مردم و رفع تنگناهای معیشتی آنان است.
استاندار خراسان رضوی نقش نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی را در پیشبرد اهداف توسعه ای و نقشه ی راه تعیین کننده توصیف کرد و ضمن قدردانی از نمایندگان فعلی اظهار امیدواری کرد: نمایندگان راه یافته به مجلس دهم نیز در این مسیر موفق باشند.
محمد مهدی مروج الشریعه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه ی منابع استانداری نیز در خصوص انتصابات در ماه گذشته گفت: محمد صادق براتی به عنوان مدیر کل جدید اداری و مالی استانداری، سید مهدی رمضانی مدیر کل جدید امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی و سرهنگ ابراهیم قربان زاده به عنوان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، منصوب و معرفی شده اند. 
گفتنی است؛ در پایان این جلسه از معلمان برتر استان در سال گذشته با حضور استاندار خراسان رضوی تجلیل شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن