اسلاید شومشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

راه اندازی فراکسیون در مشهد/ آغاز بکار فراکسیون با موضوع مشهد ۲۰۱۷

کد خبر : 1219

نماینده مجلس شورای اسلامی در مشهد از راه اندازی فراکسیون در مشهد خبر داد و گفت: با توجه به رویداد مهم “مشهد ۲۰۱۷ “و برگزاری اجلاس وزرای فرهنگ جهان اسلام در این شهر نقطه آغاز فراکسیون با موضوع ” مشهد ۲۰۱۷ ” خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد – حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص ایجاد فراکسیون در مشهد بیان کرد: تصمیم گرفته شد تا فراکسیونی در مشهد و نه در مجلس راه اندازی کنیم تا در طول سال با برگزاری نشست هایی مصوباتی را در خصوص مسائل مهم شهر مشهد داشته باشیم و مشهد را به جایگاه مناسب “پایتخت معنوی ایران” و “پایتخت فرهنگی جهان اسلام” برسانیم.

حجت الاسلام پژمانفر عنوان کرد: شهر مشهد به عنوان دومین کلانشهر ایران ظرفیت های بسیار زیادی دارد که باید از تمام ظرفیت های موجود در این شهر بهترین بهره را برد.

وی افزود: در این راستا می توان از خدمات، ظرفیت ها، ارتباطات اشخاص حقیقی و حقوقی و کسانی که نگاه واقعی دارند استفاده نمود تا شاید گامی در راستای ارتقای شهر و برطرف کردن تهدیدهای این شهر برداشته شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس اظهار کرد: بی توجهی های صورت گرفته در مشهد به عنوان یک شهر مدرن که سالانه پذیرای ۲۷ میلیون زائر است، مشهد را با مشکلات عدیده ای از جمله حاشیه نشینی بسیار گسترده مواجه نموده است.

وی با بیان اینکه حاشیه نشینی در کل کشور ۱۲ تا ۱۵ درصد است؛ تصریح کرد: این میزان در مشهد بیش از ۳۳ درصد می باشد که نشان از عمق مشکلات در این شهر زیارتی دارد.

پژمانفر با بیان اینکه بسیاری مشهد را به عنوان کلانشهر و شهر ملی می دانند که این شاخص ها موجب تمایل آنها درکمک به زیر ساخت های موجود شده است، افزود: ما می توانیم از این ظرفیت ها در جهت ارتقا بهداشت، درمان، زیر ساختاری و خدماتی استفاد کنیم.

وی با بیان اینکه در موضوع مشهد احساس می شد یک ظرفیت جدی پای کار آورده شود که نسبت به مسائل مشهد بحث های قوی ارائه دهد، ادامه داد: لذا تصمیم گرفته شد تا فراکسیونی در مشهد و نه در مجلس راه اندازی کنیم که در طول سال با برگزاری نشست هایی مصوباتی را در خصوص مسائل مهم مشهد داشته باشیم تا بتوانیم مشهد را به جایگاهی که در شان آن است برسانیم.

وی تصریح کرد: با ایجاد این فراکسیون در مجلس فقط به مباحث کلی پرداخته می شد ولی با راه اندازی آن در مشهد و دعوت و حضور اشخاص حقیقی و حقوقی، سرمایه گذاران و افرادی که به این شهر تعلق خاطر دارند به رشد و ارتقای این شهر کمک خواهد شد.

وی در خصوص جایگاه مشهد ۲۰۱۷ در این فراکسیون گفت: با توجه به اینکه مشهد در سال ۲۰۱۷ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام است و قرار است نشست وزرا در این شهر برگزار شود، نقطه آغاز این فراکسیون با مشهد ۲۰۱۷ است که امیدواریم هر چه زودتر این فراکسیون راه اندازی شود.

وی در پایان گفت: با توجه به نزدیک شدن به سال ۲۰۱۷ برای ارتقا مسائل و مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد باید از پتانسیل همه افراد و جناح ها بهره گرفت تا بتوانیم میزبان خوبی باشیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن