مشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

مشهد ۲۰۱۷ فرصتی برای تقویت دیپلماسی فرهنگی و عمومی

کد خبر : 1158

استاندار خراسان رضوی بر لزوم بهره گیری از فرصت مشهد ۲۰۱۷ برای تقویت دیپلماسی فرهنگی و عمومی تاکید کرد.

  به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد، علی رضا رشیدیان در جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی پایتخت فرهنگ اسلامی-مشهد ۲۰۱۷، گفت: عدم برگزاری اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی در مشهد نباید باعث نادیده گرفتن فرصت های موجود در سایر حوزه ها شود.
وی با بیان اینکه مشهد دارای ظرفیت های مختلف برای تعمیق روابط خود با کشورهای جهان اسلام است، افزود: پس از اجرایی شدن برجام و رفع تحریم های بین المللی تلاش برای انتقال مکان برگزاری برنامه های مختلف کشورهای اسلامی از جمله کنگره شخصیت های ادبی و هنری جهان اسلام در مشهد مقدس یکی از زمینه های تحقق این مهم است.
رشیدیان با اشاره به اینکه سال گذشته همزمان با برگزاری جشنواره فیلم فجر، مذاکراتی درخصوص برگزاری جشنواره فیلم های معناگرا در مشهد مقدس صورت گرفت، اظهار داشت: امیدواریم امسال این جشنواره به صورت ملی و سال آینده در سطح بین المللی در مشهد برگزار شود.
استاندار خراسان رضوی از در نظر گرفتن چندین  پروژه عمرانی با محوریت مشهد ۲۰۱۷ خبر داد و تصریح کرد: تحقق توافقاتی درباره تامین بودجه استادیوم شش هزار نفره با هدف برگزاری رقابت های مختلف ورزشی کشورهای اسلامی در این مکان و پیش بینی ردیف مستقلی در بودجه  برای عملیاتی شدن خطوط ۲ و ۳ قطار شهری از جمله اصلی ترین این پروژه ها است.
وی رویکرد اصلی در اجرای تمامی این پروژه های عمرانی را پرهیز از اسراف دانست و گفت: باید زمینه بهره برداری از پروژه هایی با ماندگاری بالا و ضریب استفاده برای تعداد بیشتری از زائران و مجاوران پس از تایید کمیته های چهارگانه ذیل ستاد را فراهم کرد.
رشیدیان ادامه داد: توجه به امکانات موجود و فراهم کردن زمینه هم افزایی بین بخش های دولتی، خصوصی و استفاده از ظرفیت آستان قدس رضوی در اجرای پروژه های عمرانی ضروری است.
استاندار خراسان رضوی  با تاکید بر لزوم اجرایی شدن برنامه های فرهنگی بدون نیاز به بودجه های مستقل، گفت: این برنامه ها باید با کانون قرار دادن مضجع شریف رضوی و اجرایی شدن تقویم مناسبت های مشهد ۲۰۱۷ عملیاتی شود.
رشیدیان با اشاره به اینکه در بودجه سال ۹۵ تاکنون ردیف مستقلی برای مشهد ۲۰۱۷ درنظر گرفته نشده است، اظهار داشت: با این وجود مکاتبات گوناگونی با وزارت خانه های مختلف برای افزایش سهم استان از محل بودجه مستقل آنان از هشت به ۱۰ درصد صورت گرفته است.
وی افزود: در همین راستا مدیران دستگاه های اجرایی پیگیری های لازم را با وزارت خانه های متبوع خود دردستورکار قرار دهند و همچنین پیگیری های لازم از طریق سفارت خانه های ایران در کشورهای اسلامی برای هرچه باشکوهتر برگزار شدن برنامه ها دنبال شود.
استاندار خراسان رضوی بر لزوم اهمیت مشهد ۲۰۱۷ به عنوان یک رویداد مهم برای ایران اسلامی تاکید و تصریح کرد: با وجود ظرفیت های فراوان در استان حتی بدون وجود بودجه مستقل ملی با همراهی تمام دستگاه های اجرایی و توسعه تعاملات بین بخشی می توان این واقعه مهم را به بهترین شکل مدیریت کرد.
رشیدیان با بیان اینکه مشهد ۲۰۱۷ فرصت مغتنمی برای معرفی اسلام واقعی با محوریت گفتمان تقریبی و اهل بیت(ع) و سیره عملی حضرت رضا(ع) است، گفت: از طریق این مهم می توان زمینه تعامل سازنده ایران با تمام کشورهای جهان اسلام به دور از هر نوع فرقه گرایی قومی و مذهبی را فراهم کرد.
شایان ذکر است؛ در این جلسه گزارشاتی درخصوص ویرایش نهایی برنامه عملیاتی مشهد ۲۰۱۷، فعالیت های ستاد عمرانی و کمیته ستاد بین الملل و اقدامات صورت گرفته درخصوص برگزاری مسابقه طراحی لگو  ارائه شد.
گفتنی است؛ در این جلسه رونمایی از سایت مشهد ۲۰۱۷ انجام شد و در همین راستا استاندار خراسان رضوی تمامی دستگاه های اجرایی را  به همکاری با آن برای غنی ترشدن مطالب ملزم کرد.

منبع:اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن