ستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

مسیر پلیس‌راه به سمت حرم مطهر در سال ۲۰۱۷ پیاده‌راه می‌شود

کد خبر : 1173

مشاور عالی شهردار مشهد گفت: مسیر پلیس‌راه به سمت حرم مطهر پیاده راه احداث خواهد شد.

 

به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد، علی‌اصغر عنابستانی با بیان این مطلب افزود: درصدد هستیم برای مشهد ۲۰۱۷ یکی از پیاده‌راه‌های سبز را به صورت ویژه در مشهد مقدس اجرا کنیم که به مقصد حضرت امام رضا(ع) خواهد بود و برای این منظور ایده احداث مسیر پیاده در محدوده پلیس‌راه مشهد-باغچه به سمت حرم مطهر مطرح شده و مسیر آن نیز تایید شده است و به دنبال اجرایی کردن آن هستیم.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون بر روی پارک‌های خطی و پیاده‌راه‌های سبز به صورت ویژه کار می‌شود، افزود: همچنین بر روی پارک‌های موضوعی تاکید ویژه‌ای وجود دارد. به همین منظور بهره‌برداری از پارک زیارت و مینیاتوری و همچنین تکمیل پارک سلسله‌الذهب، سرزمین کهن و پارک جاده ولایت با نگاه پایتختی فرهنگ اسلامی دنبال می‌شود.
مشاور عالی شهردار مشهد با تاکید بر اینکه دربرنامه‌ریزی طرح‌ها و اقدامات حول محور مشهد ۲۰۱۷ بر افزایش آسایش و رفاه تاکید می‌شود، گفت: تامین رفاه برای زائران علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) و حفظ آسایش برای مجاوران امام هشتم(ع) در اولویت امور قرار دارد.
عنابستانی به تمرکز بر احیای بافت قدیم شهر اشاره کرد و افزود: برای این منظورسرشور و بازار فرش به عنوان ۲ کوچه قدیمی شهر مشهد در دست بازسازی قرار گرفته و برای سال ۲۰۱۷ ارائه خواهد شد. این کار با هدف احیای هویت مشهد قدیم صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: الگوی بازسازی یک کوچه دیگر نیز تدوین شده و به زودی این گزینه نیز اعلام می‌شود.
مشاور عالی شهردار مشهد در ادامه بیان کرد: همچنین درصدد هستیم نماد و منظر یکی از خیابان‌های شهر مشهد را نیز به صورت الگویی به معماری اسلامی-ایرانی مزین کنیم.
عنابستانی به ارائه یکی از محلات مشهد به عنوان الگو، ذیل شاخص‌های «شهر الگو و اسوه» اشاره کرد و گفت: یکی دو محله مشهد با شاخص‌های مختلف شهر الگو کار خواهد شد و آن محلات را بر اساس شاخص‌های مرتبط برای سال ۲۰۱۷ ارائه می‌کنیم.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن