مشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

اختصاص نیافتن بودجه به مشهد ۲۰۱۷

کد خبر : 1167

اختصاص نیافت بودجه به مشهد در سال ۲۰۱۷ در پیش نویس لایحه برنامه ششم توسعه خبر ساز شد.

 

به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد ، هرچند انتشار پیش‌نویس لایحه برنامه ششم توسعه کشور و خبرسازشدن برخی مفاد لایحه بودجه٩۵ قبل از ارائه رسمی آن، زمینه را برای صف‌بندی مخالفان و موافقان از میان نمایندگان خانه ملت از پیش فراهم کرده بود، در‌عین‌حال با ارائه رسمی آن خیلی از ابراز نگرانی‌ها و رایزنی برای مطالبات گنجانده‌نشده، قوت گرفت.
در‌این‌میان ورای صد‌ها ماده واحده، تبصره و ردیف‌های اعتباری که هم به‌صورت‌کلی و هم منطقه‌ای جای پرداخت، بررسی و تحلیل دارند، در ادامه مروری بر آنچه در لایحه بودجه٩۵ مربوط به پایتخت معنوی کشور است، کرده‌ایم که البته در برآیند کلی جای وعده‌های داده‌شده خالی و خیلی از ردیف‌ها هم به‌مثابه لوایح گذشته بدون تغییر یا با تغییر جزئی تکرار شده‌اند.

جای خالی ردیف اعتبار« مشهد٢٠١٧»
مشهد٢٠١٧ که در این سال این کلان‌شهر پایتخت فرهنگ اسلامی در کشورهای غیرعرب‌‌زبان آسیا خواهد بود، موضوع دیگری است که برای آمادگی زیرساخت‌های این شهر و برگزاری برنامه‌های مختلف در این سال، وعده ایجاد ردیف اعتبار در لایحه بودجه سال٩۵ داده شده بود.
این موضوع حتی به‌صورت مطالبه بارها بر زبان مقاماتی چون وزیر راه و شهرسازی در «شورای عمرانی مشهد٢٠١٧»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در «ستاد ملی مشهد٢٠١٧» و استاندار خراسان‌رضوی جاری شده بود. با‌وجوداین، در برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه بودجه٩۵ و سایر ردیف‌های اعتباری جایی برای این وعده باز نشده است.
این موضوع درحالی است که نمایندگان خانه ملت در هفته‌های گذشته سه بار در تذکر کتبی با نوشتن نامه به روحانی، خواهان ورود شخص رئیس‌جمهور به موضوع مشهد٢٠١٧ شده بودند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده + 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن