شهری

شهردار منطقه چهار مشهد در مراسم ویژه درختکاری عنوان کرد؛ در تلاشیم سرانه فضای سبز شهرداری منطقه چهار به میانگین شهری برسد

کد خبر : 19838

مراسم درختکاری شهرداری منطقه چهار با حضور خانواده معزز شهدا، شهردار و مسئولین شهرداری این منطقه، جمعی از مدیران شهری و تعداد زیادی از شهروندان برگزار شد و در این مراسم ۴۰۰ نهال به یاد شهیدان این منطقه کاشته شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه چهار مشهد، غلامرضا غلامی شهردار این منطقه ضمن تبریک هفته درختکاری، گفت: هدف و اولویت اصلی این منطقه افزایش سرانه فضای سبز و نزدیک شدن به میانگین شهر مشهد است.
غلامی ادامه داد: در ابتدای سال جاری دو بوستان لاله و نرگس با مساحت ۴ هکتار و اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در پنجتن ۵۵ و در مجاورت شهرک های الحاقی صبا، نیکروز و نوکاریز با امکانات گسترده احداث شده و دسترسی شهروندان در این محدوده را به فضای سبز تسهیل کرده است.
وی با بیان اینکه این اقدامات در راستای افزایش رضایتمندی شهروندان و توزیع متوازن خدمات صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: دو بوستان دیگر با مساحت جمعا ۴ هکتار نیز با اعتبار بالغ بر ۵/۳ میلیارد ریال در حاشیه بزرگراه شهید بابانظر و بلوار آفرینش در حال احداث است که تا پایان سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
شهردار منطقه چهار مشهد در ادامه اظهار داشت: این منطقه با ۲۶۲ هزار نفر جمعیت و وسعتی بالغ بر ۱۳۴۵ متر مربع، دارای ۱۰۰ هکتار فضای سبز است که نسبت به تراکم جمعیتی بالای این منطقه نیاز به احداث فضای سبز بیشتر در این منطقه احساس می گردد.
غلامرضا غلامی افزود: سه بوستان بزرگ شهری بالای ۱۵ هکتار با امکانات کامل، ۱۰ بوستان محلی و ۲ بوستان ویژه بانوان در اختیار شهروندان این منطقه قرار دارد.
غلامی در پایان با اشاره به اینکه منطقه چهار دومین منطقه از لحاظ تعداد توزیع نهال در بین شهروندان است، یادآور شد: همزمان با هفته درختکاری علاوه بر توزیع ۲۸ هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر در سه بوستان بهشت (جنب میدان شهید مفتح)، بسیج ( بزرگراه شهید بابانظر – شهید بابانظر ۳۹) و ارم (پنجتن ۴۵) این منطقه، ۴۰۰ اصله نهال به نام شهدا، خبرنگاران و … در زمینی در پنجتن ۳ غرس گردید.
شایان ذکر است این مراسم که با اجرای برنامه شاد و مفرحی همچون، سرود، موسیقی زنده، بازی های آیینی و … همراه بود، با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه ۲، سرکلانتر دوم مشهد، روسای کلانتری سطح منطقه، اعضای شورای اجتماعی محلات منطقه ۴، ورزشکاران، دانش آموزان و شهروندان این منطقه برگزارشد از خانواده شهدا و مدیران شهری فعال در حوزه فضای سبز تقدیر به عمل آمد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 − شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن