اجتماعیزندگی

با معرفی نفرات برگزیده؛ جشنواره منطقه ای قصه‌ گویی با حضور آقای حکایتی در مشهد پایان یافت

کد خبر : 19835

جشنواره منطقه ای کتابداران قصه‌ گو در مشهد عصر دوشنبه با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.
به گزارشصبح مشهد، معاون توسعه و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در این مراسم گفت: نهاد کتابخانه های عمومی کشور با برنامه ریزی و بررسی ایده های مناسب، می کوشد با استفاده از خلاقیتها و هنر کتابداران کتابخانه های عمومی کشور زمینه ارتقای سرانه مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی را فراهم کند.
مهدی رمضانی افزود: در این راستا در سال جاری مقدمات برگزاری جشنواره نمایش خوانی آماده شده که در سال آینده برگزار خواهد شد.
وی اظهار داشت: جشنواره قصه گویی نیز زمینه بروز و شکوفایی هنر کتابداران کتابخانه های عمومی کشور در حوزه قصه گویی است.
مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: در این جشنواره ۴۰ نفر از کتابداران قصه گو از استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و استان سیستان و بلوچستان حضور داشتند.
حجت الاسلام علی اکبر سبزیان افزود: قصه گویی یک فن و هنر است و این فن و هنر از مناسب ترین راهکارها برای مانوس کردن کودکان با کتاب و کتابخوانی است.
پیشکسوت قصه گویی در کشور با نام هنری’آقای حکایتی’ نیز در این مراسم گفت: با توجه به پیشرفتهای فناوری و گسترش ابزارهای ارتباطی و سرگرمی باید استفاده از شیوه های کاربردی و نوین برای ایجاد جذابیت و اثرگذاری بهتر قصه بر کودکان مورد توجه قرار گیرد.
بهرام شاه محمدلو افزود: پایین بودن سرانه کتابخوانی و عدم آشنایی کافی کودکان و بزرگسالان با کتاب و مطالعه از مشکلات امروز جامعه است، متولیان کتابخوانی در جامعه باید با راهکارهای مختلف نظیر قصه گویی، کودکان، نوجوانان و جوانان را با ادبیات، سنتها و آیین ها، هنر، تاریخ و علم آشنا کنند.
در این جشنواره قصه گویان برتر استانهای شرکت کننده معرفی و به مرحله کشوری این جشنواره که اردیبهشت ماه در یزد برگزار می شود راه یافتند.
جشنواره منطقه ای کتابداران قصه گو ۱۲ و ۱۳ اسفند در محل مجتمع فرهنگی و هنری آفتاب ولایت مشهد برگزار شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن