اخبار مهماقتصادی

مدیرکل منابع طبیعی خراسان رضوی: ۱٫۸ میلیون هکتار عرصه منابع طبیعی با مشارکت مردم حفاظت می شود

کد خبر : 19808

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: حفاظت از یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان در قالب قراردادهای مشارکتی بر عهده مردم گذاشته شده است.
۱٫۸ میلیون هکتار عرصه منابع طبیعی با مشارکت مردم حفاظت می شود
به گزارش صبح مشهد، علیرضا صحرایی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون از مجموع ۱۱میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار مساحت خراسان رضوی با ۲۸ شهرستان هشت میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی و حوزه فعالیتی این اداره کل است.
وی اظهار داشت: از این میزان عرصه منایع طبیعی یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار با مشارکت حدود ۸۰ هزار خانواده بهره بردار مورد حفاظت و صیانت قرار دارد.
وی حفاظت و صیانت از زمینهای ملی و منابع طبیعی را مهمترین وظیفه این اداره کل ذکر کرد و گفت: هفت میلیون هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان به عنوان اراضی دولتی سند دار شده که برای ۵۰۰ هزار هکتار این میزان طی سال جاری سند اراضی ملی صادر شده است.
صحرایی افزود: امسال ۷۰۰ هزار اصله نهال در این استان تولید و به همین میزان نیز توزیع شده است.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال چهار باند قاچاق محصولات جنگلی شناسایی و ۶۰ نفر در این زمینه دستگیر شده اند که ۳٫۵ تن زغال از آنان کشف شده است.
وی در باره نقشه های سیل خیزی خراسان رضوی نیز اظهار داشت: هفت میلیون و ۳۶۰ هزار هکتار از زمینهای استان دارای شدت سیل خیزی نرمال، دو میلیون و ۹۴۶ هزار هکتار سیل خیز بحرانی و یک میلیون و ۳۴۱ هزار هکتار سیل خیز فوق بحرانی است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ۲۶۵ میلیارد ریال برای خراسان رضوی در نظر گرفته شده که ۶۴ پروژه آبخیزداری و آبخوان داری اجرا شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده + شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن