اجتماعی

رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی: بسیج رسانه مطالبه‌گر هویت صنفی فعالان رسانه است/ عدالت حلقه مفقوده مطبوعات است

کد خبر : 19784

رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: بسیج رسانه باید به‌دنبال هویت صنفی رسانه‌ها و خبرنگاران باشد، چرا که این سازمان برای ایجاد ساختار نیامده بلکه آمده تا ساختارها را فتح کند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خبرگزاری فارس مشهد، عباس محمدیان امروز در نشست پایانی سال با مدیران کانون‌های بسیج رسانه شهرستان‌های خراسان رضوی، امسال را سال تثبیت بسیج رسانه دانست و گفت: خوشبختانه در سایه همراهی و تلاش‌های انجام شده، کمبودها و کاستی‌ها شناسایی شده و برای رفع آن گام‌های خوبی برداشته شده است.

رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی با بیان اینکه در سالی که دچار بحران‌های سیاسی و اقتصادی در کشور بودیم، اما این سازمان عملکرد خوبی داشته است، بیان کرد: اقتدار سازمان بسیج رسانه مرهون تلاش همه سنگرداران بی‌ادعا عرصه رسانه است.

وی با تاکید بر اینکه این سازمان یکی از مجموعه‌های اثرگذار و تاثیرگذار در سال ۹۷ بوده، اظهار کرد:بسیج رسانه باید به‌دنبال هویت صنفی رسانه‌ها و خبرنگاران باشد، چرا که این سازمان برای ایجاد ساختار نیامده بلکه آمده تا ساختارها را فتح کند.

محمدیان با اشاره به اینکه بسیج رسانه باید در راستای جذب رویش‌های جدید گام بردارد تا متفاوت‌ترین موضوعات در این سازمان نمود پیدا کند، خاطرنشان کرد: در عرصه رسانه باید از منافع حزبی عبور کنیم و تمام تلاش و همت به‌منافع ملی بیاندیشیم.

رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی با بیان اینکه با محور قراردادن گفتمان، تلاش می‌کنیم که شفاف بودن را به مسؤولان القا کنیم، ادامه داد: باید سند و منشور رسانه حول دیدگاه خبرنگاران، عکاسان و فعالان رسانه تدوین شود.

وی با تاکید بر اینکه در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از نگاه ذاتی انقلاب و دریچه تعهدی که در این مسیر عهده‌دار هستیم، بازیچه جریان‌های سیاسی و طیف خاص نشده‌ایم، گفت: سال آینده برای بسیج رسانه، سال عملیات جبهه رسانه انقلاب است که باید از توان و ظرفیت خبرنگاران طراز انقلاب در جنگ رسانه‌ای استفاده کنیم.

محمدیان با اشاره به اینکه زمانی می‌توانیم بصیرت را به خدمت بگیریم که مسئله اصلی منافع ملی باشد، افزود: باید با اقتدار و با منش پدرگونه در قلوب فعالان رسانه نفوذ کرد.

رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی بیان کرد: در راستای تعامل دوسویه با برنامه‌ریزی در حوزه‌های مختلف، به موضوع نشر ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس توجه ویژه شود.

وی با اشاره به ضرورت توجه به نسل جوان و تاکید رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به این قشر خاطرنشان کرد: سرمایه‌های انقلاب را باید از سبد جوانان انتخاب کرد.

محمدیان افزود: نگاه‌مان در عرصه تاکتیک‌های بسیج رسانه بر قوم‌گرایی نیست، بلکه باید با بهره‌گیری از ظرفیت و توانمندی تفکر و بیداری جوانان می‌توانیم اتفاقات خوبی در سال آینده رقم بزنیم.

رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی با بیان اینکه اصل نظام را باید از سلایق دولت‌ها جدا کنیم، عنوان کرد: در شرایطی که دشمن به‌دنبال ناکارآمدی نظام است، نباید عملکرد ناقص دولت‌ها را در برابر نظام قرار دهیم‌.

وی مردم را حافظ اصلی نظام و انقلاب دانست و یادآور شد: بسبج رسانه موفق شده نگاه محلی را به استانی و استانی را به ملی رسانده و این یک کار اثرگذار است.

محمدیان عدالت را حلقه گمشده مطبوعات دانست و اظهار کرد: متاسفانه عدالت به‌دلیل تاثیر جریانات سیاسی و منافع فردی تحت تاثیر قرار گرفته است.

گفتنی است؛ در این جلسه از محمد مهرنیا مدیر کانون بسیج رسانه سبزوار برای دومین سال متوالی به‌عنوان کانون برتر تجلیل شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن