اخبار مهمورزشی

با حضور ۲۷ کشور؛ نهمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام فردوسی در مشهد آغاز به کار می کند

کد خبر : 19773

نهمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام فردوسی با حضور ۲۷ کشور از دهم اسفند درمشهد آغاز می شود.

به گزارش صبح مشهد، رئیس هیات شطرنج خراسان رضوی در نشست خبری گفت:۱۵۰ شطرنج باز خراسان رضوی، ۲۰۰ شطرنج باز از دیگر استانها و ۵۰ شطرنج باز از ۲۷ کشور خارجی تا روز ۱۷ اسفند در مشهد با هم رقابت می کنند.
رضا پاشا نجاتی افزود:متاسفانه به دلیل شرایط مالی نامناسب،این دوره از مسابقات را در سالن هیات شطرنج استان برگزار خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه قهرمان فرانسوی سه دوره اروپا، قهرمان آفریقا و نایب قهرمان پرتغالی مسابقات آماتورهای جهان از جمله شطرنج بازان مطرح شرکت کننده در این مسابقات هستند، گفت: شطرنج بازان در ۹ دور و در سه جدول استادان، آماتورها و نوجوانان زیر ۱۴ سال با هم رقابت می کنند.
وی گفت: شطرنج بازانی از کشورهای آمریکا، هند، انگلیس، فرانسه، روسیه، اسلواکی، پرتغال، ایرلند، افغانستان، عراق و لبنان در این مسابقات شرکت دارند.
به گفته رئیس هیات شطرنج خراسان رضوی، تمام داوران این دوره از مسابقات، از خراسان رضوی خواهند بود در پایان این جام ، دو نفر از داوران به جمع داوران بین المللی می پیوندند.
همچنین در این مسابقات تعداد زیادی از شطرنج بازان خراسان رضوی می توانند درجه های بین المللی کسب کنند و با کمترین هزینه ممکن با شطرنج بازان صاحب نام کشور و دنیا به رقابت بپردازند.
پاشا نجاتی افزود: نهمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام فردوسی با شرکت ۴۰۰ شطرنج باز بیشترین تعداد شرکت کننده نسبت به دوره های مختلف را دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده + 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن