شهری

مهندس جلال قربانی شهردار منطقه ۲ خبر داد؛ هدیه نهال رایگان به شهروندان مشهدی در هفته درختکاری

کد خبر : 19745

سایه ساران شهر نعمت درختان تنومندی است که روزگاران دور دستی فردی با مهر آنها را کاشته است امید است در هفته درختکاری و با توزیع نهال رایگان بین شهروندان و کاشت این درختان در شهرمان ما نیز آیندگان را از نعمات بیشمار این درختان بهره مند سازیم.
به گزارشصبح مشهد، جلال قربانی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان مطلب فوق افزود: مشهد از آن دسته کلان شهرهایی است که سالانه روزهای زیادی را درگیر آلودگی هواست بر همین مبنا مدیران شهری تلاش دارند که با توسعه فضاهای سبز شهری و برنامه های مانند توزیع نهال رایگان در سطح شهر و کاشت درخت توسط شهروندان در فضاهای شهر موجبات توسعه فضاهای سبز شهر را فراهم آورند .
شهردار منطقه ۲ درختان را ریه شهر دانست و گفت: وجود گونه های گیاهی و درختان علاوه بر زیبایی بصری که نصیب بیندده می کند موجب پالایش هوا از آلودگی های شهری نیز می شود.
وی در مورد توزیع نهال رایگان در منطقه اظهار داشت: در این طرح گونه‌های مختلفی از درختان مثمر و غیرمثمر به شهروندان تحویل خواهد شد و افراد می‌توانند با توجه به نیاز خود، نهال را دریافت و آن را در باغ، باغچه و یا جلوی درب منازل خود کاشت کنند.
جلال قربانی پارک های توزیع نهال منطقه را چنین عنوان کرد: پارک پردیس در میدان شهید فهمیده، پارک رسالت در بلوار شهید فرامرز عباسی و پارک حجاب در بلوار هدایت محل های توزیع نهال هستند و شهروندان می توانند از ۸ اسفند تا ۱۴ اسفند با مراجعه به این پارک ها درخت مورد نظر خود را تحویل بگیرند.
وی به برنامه هایی درختکاری منطقه نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر روز ۱۲ اسفند که روز درختکاری منطقه است و مسئولان و مدیران شهری در آن حضور ردارند این منطقه روزهای دیگری را برای مشارکت بیشتر مردم در نظر گرفته است.
وی هدف از برگزاری روزهای متوالی درختکاری در منطقه را تولید نشاط و شادابی و افزایش روحیه مشارکت شهروندان در مباحث شهری عنوان کرد و افزود: جامعه هدف ما در این طرح، دانش آموزان، معلمان، روحانیون، ورزشکاران و…. می باشد.
وی اظهار امیدواری کرد که با پیاده سازی برنامه های از این دست شاهد توسعه فضای سبز و مشارکت شهروندان در کاشت و حفاظت از درختان باشیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − 18 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن