اجتماعیاخبار مهم

با حضور معاون سفیر اسلواکی؛ نمایشگاه تصویرگری دوسالانه براتیسلاوا در مشهد گشایش یافت

کد خبر : 19656

با حضور معاون سفیر اسلواکی خانم دومینیکا گالوا و جمعی از مسئولان کشوری و استانی نمایشگاه آثار منتخب تصویرگری دو سالانه براتیسلاوا (ایرانی و اسلواکی)در نگارخانه چارسوق مشهد گشایش یافت.

به گزارش صبح مشهد، سرپرست موسسه آموزش عالی فردوس در حاشیه افتتاح این نمایشگاه با بیان اینکه استان خراسان رضوی چهارمین استانی است که میزبانی این نمایشگاه را بر عهده گرفته است،افزود:در این نمایشگاه که به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همکاری موسسه آموزش عالی فردوس مشهد و خانه‌ هنرمندان شهرداری مشهد برپا شده است،۴۲ اثر از تصویرگران ایرانی و اسلواک که تاکنون موفق به دریافت جایزه این مسابقه شده‌اند ،در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته که از میان این آثار ۲۹ تصویرگری از اسلواک و ۱۳ اثر از ایران است.

هاشم جلیلی صفریان افزود:علاوه بر این، ۲۵ اثر تصویرگری جایزه بزرگ( گرند پرایز) نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود که مربوط به تصویرگرانی است که موفق به دریافت جایزه این رقابت شده اند.

وی ادامه داد: دوسالانه‌ تصویرگری براتیسلاوا مهمترین و منحصر بفردترین رویداد در زمینه‌ تصویرگری کتاب کودک و نوجوان است که با پشتیبانی یونسکو و همکاری شعبه های ملی دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان در کشور اسلواکی برگزار می شود.

سرپرست موسسه آموزش عالی فردوس گفت: امسال و با هماهنگی انجام شده بین سوزانا جاروسوا مدیر اجرایی مسابقه دو سالانه تصویرگری و اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فرصتی فراهم شده تا آثار منتخب این دوسالانه با همکاری سفارت اسلواک در قالب نمایشگاه در استان‌های مختلف ایران به نمایش گذاشته شود.

جلیلی ادامه داد :پیش از آیین گشایش این نمایشگاه کارگاهی با عنوان «تصویرگری کتاب کودک و نوجوان» با حضور علی بوذری رییس انجمن تصویرگران ایران و خانم هدی حدادی تصویرگر بنام کشوری در روز چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه در موسسه آموزش عالی فردوس مشهد برگزار شد که با استقبال خوب دانشجویان علاقمند روبرو شد.

وی بیان کرد:همچنین هم‌زمان با افتتاح نمایشگاه نیز علاقه‌مندان در نشستی تخصصی که در مرکز تخصصی تئاتر کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشهد واقع در بلوار فکوری۴۵ خیابان فراز برگزار شد ، با این دوسالانه و اهداف آن بیش‌تر آشنا شدند.

گفتنی است در آیین افتتاح این نمایشگاه ،بوذری رییس انجمن تصویرگران ایران، بختیاری معاون فرهنگی شهردار مشهد، زره ساز مدیرکل کانون فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی و جمعی از هنرمندان و اساتید دانشگاهی نیز حضور داشتند.

نمایشگاه براتیسلاوا از ۲۵ بهمن تا ۱ اسفند در محل نگارخانه چارسوق سالن استاد حسین ترمه‌چی واقع در ضلع غربی بوستان کوه سنگی مشهد میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه − 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن