ورزشی

محمد رضا اسدی قهرمان دومین مرحله مسابقات کراس فیت استان شد

کد خبر : 19590

دومین مرحله مسابقات کراس فیت آقایان به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر با رقابت بیش از ۸۵ ورزشکار با قهرمانی محمدرضا اسدی در مشهد پایان یافت.
به گزارش صبح مشهد، بر اساس این گزارش مسابقات کراس فیت آقایان انتخابی تیم استان باشرکت ۲۱باشگاه جمعه گذشته ۱۹بهمن ماه در سالن ورزشی هندبال مجموعه کوثربا شرکت ۸۵ ورزشکار و در ۲بخش تیمی و انفرادی برگزار شد. که در نهایت در بخش تیمی تیم اورال به مقام نخست دست یافت و تیم های آتش نشانان،یکان به ترتیب رتبه های دوم و سوم را کسب کردند و در بخش انفرادی،محمدرضا اسدی رتبه نخست را کسب کرد و الیاس حکیمی و محمد رضا خاکشور به ترتیب رتبه های دوم و سوم را از آن خود کردند.
گفتنی است: در دومین مرحله مسابقات کراس فیت استان تیم هایی از شهرستان های قوچان،نیشابور،تربت و همچنین بجنورد حضور داشتند
رییس کمیته کراسفیت کشور در این همایش گفت:خراسان رضوی از نظر فنی و توسعه یافتگی در این رشته نسبت به سایر استان ها سبقت گرفته است و روند رو به رشدی را طی کرده است
سهراب آزاد خاطر نشان کرد: اولویت ما در این رشته آموزش مربیان وداوران حرفه ای است و برگزاری مسابقات استانی ،کشوری و همچنین استعدادیابی در بخش آقایان و بانوان مورد توجه و اولویت بعدی ما قرار دارد
وی در ادامه با اشاره به این که هم اکنون پانزده استان برای حضور در مسابقات کراس فیت کشور آماده می شوند در ادامه تصریح کرد: از هر استان ۸ ورزشکار و یک مربی و یک سرپرست از یکم تا ۳اسفند رقابت های خود را در شهرستان یزد برگزار می کنند.
وی از برگزاری مسابقات کشوری کراس فیت بانوان برای نخستین بار در کشورخبر داد و گفت: مسابقات کراس فیت بانوان کشور برای نخستین بار ۹و ۱۰ اسفند برگزار می شود.
وی خاطر نشان کرد: آیتم های برگزاری مسابقات به هیا ت ها ابلاغ شده است که امیدواریم بانوان ورزشکار خراسان رضوی که رکوردهای خوبی در مسابقات استانی از خود برجای گذاشتند همچنان به درخشش خود ادامه دهند
رییس کمیته کراس فیت کشوردر پاسخ به این سوال که سطح مسابقات را چگونه ارزیابی کردید؟ گفت: خوشبختانه هماهنگی خوبی بین ورزش کاران،مربیان و داوران حاکم بود و سطح کیفی مسابقات را خوب دیدم واگر این روند در بین ورزشکاران خراسان رضوی همچنان تداوم داشته باشد کسب سکوی قهرمانی کشور برای تیم خراسان رضوی راپیش بینی می کنم
وی با اشاره به این که خراسان رضوی طی مدت کوتاهی که از عمر این رشته ورزشی می گذرد به کمک محمد اسدی مسوول کمیته کراسفیت استان روند رو به رشدی را طی کرده است تصریح کرد: امکانات و تجهیزات کمیته کراس فیت استان را بررسی کردم و اردیبهشت ماه سال اینده مشهد مقدس میزبانی برگزاری سومین دوره مسابقات کراس فیت کشور را نیز برعهده خواهد داشت.
وی یاد آور شد: گراس فیت یک ورزشی ترکیبی و پاکی است که سرعت،قدرت،انعطاف پذیری حرف اول را می زند و ورزشکاران در کمترین زمان بیشترین تحرک و حرکت پذیری را دارند.بنابر این باید از نظر فیزیکی آماده واز توانایی بالایی برخوردار باشند
وی خاطر نشان کرد:کراس فیت هنوز از برگزاری دوره های مربی گری حرفه ای محروم است و فقط سمینارها و کارگاه های آموزشی را در سطح کشوربرگزارمی کنیم
وی در خصوص منابعی که بتواند ورزشکاران را با این رشته اشناکند گفت: با توجه به این که تحریم هستیم و نمی توانیم تبادل نظر با مدیران این رشته ورزشی داشته باشیم خودمان دست به انتشار کتب وجزواتی زدیم که دانش این ر شته ورزشی در ایران را توسعه دهیم.
رییس کمیته کراس فیت کشوربا اشاره به این که کراس فیت یک برند است در باره هدف از توسعه این رشته ورزشی در میان ورزشکاران حرفه ای گفت: کراس فیت دانش آماده تر ،قوی تر وسالم تر را درمیان ورزشکاران نسل جوان و نوجوان ترویج و توسعه می دهد.
نحوه برگزاری مسابقات
وی در باره آیتم ها و نحوه برگزاری مسابقات تصریح کرد: مسابقات طی چهار مرحله به صورت ۳ مرحله مقدماتی و ۱ مرحله نهایی (فینال) برگزار می گرددوکلیه شرکت کنندگان مجاز به شرکت در سه مرحله مقدماتی می باشند و بر اساس کمترین زمان به مرحله نهایی راه پیدا خواهند کرد.
آزاد در پاسخ به این سوال که نحوه انتخاب آیتم های مسابقات کراس فیت چگونه برنامه ریزی می شود گفت: آیتم ها بر حسب شرایط در هر مسابقه تغییراتی دارد که روز قبل از برگزاری مسابقات با هماهنگی به ورزشکاران اطلاع داده می شود.
عضو کمیته فنی فدراسیون همگانی با اشاره به این که در بخش کلان طی تقویم از پیش تعیین شده در قسمت آموزش و داوری تصمیماتی صورت گرفته است تاکیدکرد: سمینار آموزشی کراس فیت در استان گیلان ۹ آذر ماه با استقبال خوب شهروندان برگزار شدکه البته امیدوارم با شرایط ویژه و امکانات خوبی که در خراسان رضوی شاهد هستیم بزودی سمینار و همایش آموزش کارگاهی کراس فیت کشوری را در این استان برگزار کنیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن