اجتماعیاخبار مهم

در نشست خبری تشریح اقدامات چهل ساله حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد مطرح شد؛ مشکل اصلی ما تعیین سقف برای بیمه خدمات سلامت است!

کد خبر : 19496

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مشکل اصلی که ما با آن روبه‌رو هستیم، تعیین سقف برای بیمه خدمات سلامت است؛ ما به دلیل عدم قبول سقف بیمه سلامت دچار مشکل و بدهکاری هستیم.

به گزارش صبح مشهد، محمدرضا دارابی امروز در نشست خبری که به منظور بزرگداشت دهه مبارک فجر و ارائه گزارشی از اقدامات چهل ساله حوزه سلامت به شهروندان گرامی در سالن شورای ساختمان قرشی برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی با جمعیت پنج میلیون نفر ۳۲ بیمارستان، هفت دانشکده، سه مجتمع سلامت و دو دانشکده ادواری است.

وی افزود: هم‌چنین در این دانشگاه ۹۶۰ عضوهیئت علمی، ۹ هزار و ۵۲۱ دانشجو درتمام مقاطع تحصیلی مشغول هستند و ۳۰ درصد دانشجویان این دانشگاه دارای تحصیلات تکمیلی بوده و افتخاراتی را در تمامی زمینه‌ها کسب کرده است. در این دانشگاه ظرفیت پذیرش ۲۰ درصدی دانشجویان خارج از کشور فراهم شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: درحوزه بهداشت با کمک معاون‌های حوزه‌های درمان و توسعه، پرونده‌ای الکترونیکی در سامانه سینا ایجاد شده که تا کنون پیشرفت ۴۰ درصدی داشته است.

دارابی ادامه داد: هم‌چنین مرکزی برای تشخیص زود هنگام سرطان در بیمارستان امید، امام رضا(ع) و هاشمی نژاد افتتاح شده است. همچنین تمامی پایگاه‌های بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دارای دکتر، پرستار و به‌ورز هستند و پیشرفتی ۷۰ درصدی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری در حوزه درمان، ۱۵۰ متخصص در رشته‌های مختلف به شهرستان‌ها اعزام شده‌اند که سبب جبران کمبود نیرو در آن شده است و تلاش ما این است که بر اساس شاخص‌های آماری نیازهای مردم را تامین کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در سال گذشته در شهرستان خلیل‌آباد و باخز بیمارستانی افتتاح شده است. همچنین کلینیک ویژه‌ای در بخش گلبهار آماده افتتاح است. بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی نیز با توجه به اعتبارات کم دانشگاه مشغول به کار است و در شش ماه اول سال ۹۸ به بهره برداری خواهد رسید.

دارابی تاکید کرد: اورژانس بیمارستان قائم و کامیاب در حال آماده‌سازی است. اورژانس بیمارستان امداد و نجات نیز با اعتبار ۲۵ میلیاری به شکل سند اوراق و باز پرداخت هزار و ۴۰۰ بوده که از دفترمقام معظم رهبری تخصیص یافته که برآنیم تا مشکلات مربوط ساخت و تعمیراین بیمارستان را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: در رابطه با پروژه‌های ۵۴۰ هزار تختخوابی سرخس و ۱۰۰۰ تخت‌خوابی جنوب مشهد هنوز اقداماتی صورت نگرفته است. همچنین اگر بیمارستان بردسکن و گلبهار ساخته شود، تا سال‌های آتی نیازی به بیمارستان چند تخت‌خوابی نخواهد بود که امیدواریم در زمینه ساخت این پروژه‌ها استاندار، وزیر بهداشت و وزیر مسکن و شهرسازی اقدام و همکاری لازم را با ما داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص پروژه‌های در حال پیگیری گفت: پروژه‌هایی هنمچون اورژانس بیمارستان قائم وهاشمی نژادو… در روند بسیار عالی و درحال پیشرفت هستند اما هنوز اعتبارات دیگری به ما تخصیص داده نشده است که در صورت تخصیص آن پیشرفت کار سریع‌تر خواهد بود.

دارابی در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه اورژانس بیمارستانی بیان کرد: اقداماتی چون پذیرش بیماران از شهرستان، تامین ناوگان شهری و جاده‌ای، اختصاص ۱۵ دستگاه آمبولاس جدید در اختیار دانشگاه علوم پزشکی را می‌توان نام برد. همچنین برای تسریع در خدمت‌رسانی به مردم تا آخر امسال ۱۳ دستگاه آمبولانس تحویل داده خواهد شد.

وی ادامه داد: در حوزه دارو و غذا تا پایان امسال هیچ‌گونه کمبودی وجود ندارد و داروخانه ۲۲ بهمن را برای تامین دارو به تمامی مناطق در شهر را فعال کرده ایم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: مشکل اصلی که ما با آن روبه‌رو هستیم، تعیین سقف بیمه خدمات سلامت است. ما به دلیل عدم قبول سقف بیمه سلامت دچار مشکل و بدهکاری هستیم. همچنین پذیرش بیمار نسبت‌به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است.

وی عنوان کرد: تعیین سقف اعتبارات آسیب جدی درحوزه سلامت به خصوص برای بیماران را ایجاد خواهد کرد. البته در این زمینه اقدام چشمگیری نیز داشته‌ایم که سبب صرفه‌جویی و بهینه‌سازی ۵۰ میلیارد تومانی در حوزه بهداشت و سلامت بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در صورت ادامه مشکل در زمینه بیمه، مجبور به تعیین سهمیه برای پذیرش بیماران هستیم زیرا سقف اعتبارات آسیب جدی را در زمینه درمان برای مردم ایجاد خواهد کرد. در سال ۹۷، سقف تعیین‌شده بیمه، ۴۵۴ میلیارد تومان است. این بدین معناست که بیشتر از این رقم نباید درآمد داشته باشیم.

دارابی گفت: در خصوص تامین دارو، بیماری‌های خاص مشکلی نداشته‌ایم فقط در تامین چند مورد آن مشکل داشتیم که با جایگزین‌کردن آن چند مورد آن دلیل نبود منابع اولیه که آن‌ها به خاطر نبودن منابع اولیه کارخانه بسته شده است و ما با جایگزین‌کردن دارو سعی کردیم این کمبود را جبران کنیم .

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن