اخبار مهممشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و پس از دو دهه انتظار؛ بزرگترین کتابخانه مرکزی کشور در مشهدمقدس به بهره‌برداری رسید

کد خبر : 19529

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بزرگترین کتابخانه مرکزی کشور در مشهدمقدس به بهره‌برداری رسید.

به گزارش صبح مشهد، بزرگترین کتابخانه مرکزی کشور صبح امروز در مشهدمقدس به بهره برداری رسید.

این کتابخانه که مزین به نام امام خمینی(ره) است در مراسمی رسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهردار مشهدمقدس، استاندار خراسان رضوی و تعدادی از نمایندگان مشهد در مجلس شورای اسلامی به بهره‌برداری رسید.

عملیات ساخت و بهره‌برداری از این کتابخانه به مدت ۲۳ سال به طول انجامیده بود و امروز و همزمان با ایام‌الله دهه فجر در مشهدمقدس به بهره برداری رسید.
 کتابخانه ها به عنوان مرجع ملی در کشور باید محل تضارب آرا و اندیشه ها باشند.

اشرف بروجردی مشاور رئیس جمهوری و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در این مراسم گفت: : باید در کتابخانه ها فضاهایی برای گپ و گفت جوانان با اندیشمندان و اساتید فراهم شود تا به توسعه اندیشه و دانش منجر شود.
وی ادامه داد: اصحاب فرهنگ و اندیشمندان می توانند در این چارچوب باورها، اندیشه ها، یافته ها و مباحث علمی خود را عرضه تا دیگران از آنها استفاده کنند و برای توسعه اندیشه و علم در کشور از این مهم بهره مند شوند.
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: در افق اسناد ۱۴۰۰ و ۱۴۰۴ به عنوان یکی از برنامه ای اصلی، جمهوری اسلامی ایران باید بتواند در منطقه در حوزه علم برترین باشد لذا باید همراهی لازم در این خصوص صورت گیرد.

 اسناد مغفول مانده اند
وی در ادامه همچنین گفت: هم اینک اسناد مغفول مانده اند همچنان که علم تولیدی دانشمندان کمی مغفول مانده است. برازنده کلانشهر فرهنگی و معنوی مشهد نیست که مرکز اسناد کامل نداشته باشد.
بروجردی افزود: یکی از شعب سازمان اسناد و کتابخانه ملی در خراسان و مشهد مستقر است اما ساختمانی که در اختیار مرکز اسناد خراسان وجود دارد دارای گیر حقوقی است که باید با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری مشهد حل شود تا مرکز اسناد کاملی در این استان شکل گیرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 15 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن