اخبار مهمورزشی

به همت شهرداری منطقه ۲ مشهد؛ سومین دوره مسابقات لیگ کشتی آزاد و فرنگی محلات یادواره پهلوان عباس گلمکانی برگزار می شود

کد خبر : 19446

رییس هیات کشتی خراسان رضوی از برگزاری سومین دوره مسابقات لیگ کشتی آزاد و فرنگی محلات شهرداری مشهد به همت شهرداری منطقه ۲ خبر داد.

به گزارش صبح مشهد، مسعود ریاضی امروز چهارشنبه دهم بهمن ماه با بیان این مطلب در نشست خبری که با همین موضوع در اتاق جلسات شهرداری منطقه ۲ برگزار شد، اظهار کرد: سومین دوره مسابقات لیگ کشتی آزاد و فرنگی محلات شهرداری مشهد یادواره پهلوان عباس گلمکانی، با مشارکت شهرداری منطقه ۲ و هئیت کشتی مشهد از بیست و هفتم دی ماه آغاز شده و هم اکنون در حال برگزاری است.
وی با اشاره به تفاوت برگزاری این دوره با سال گذشته، توضیح داد: اهمیت دادن به کشتی فرنگی و اضافه شدن مسابقات کشتی فرنگی در این دور از مسابقات وجه تمایز برگزاری مسابقات به نسبت سال های گذشته است.
رییس هیات کشتی خراسان رضوی به نتایج دومین دور مسابقات اشاره کرد و گفت: موفق شدیم امسال در مسابقات پهلوانی نوجوانان، مقام قهرمانی را کسب کنیم و بالاتر از استان های صاحب نام این عرصه ظاهر شویم. در حالیکه در سال گذشته در این رده سنی رتبه چهارم را کسب کردیم.
ریاضی ادامه داد: در مجموع موفق شدیم در سال گذشته در ۱۰ وزن، ۶ مدال ارزشمند شامل ۲ مدال طلا و ۴ مدال نقره ارزشمند کسب کنیم.
وی در عین حال خاطرنشان کرد: موفقیت در کشتی نونهالان و نوجوانان در حالی است که در کشتی بزرگسالان وضعیت خوبی حاکم نیست و اگر نحوه برنامه ریزی کشتی نونهالان در کشتی بزرگسالان تداوم می یافت، وضعیت کشتی بزرگسالان نیز پرافتخار بود.
برگزاری جام خراسان بزرگ در سطح کشورهای فارسی زبان
رییس هیات کشتی خراسان رضوی با اشاره به برپایی جام خراسان بزرگ توضیح داد: این جام به صورت بین المللی در بین کشورهای فارسی زبان در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و انتظار می رود علاوه بر کشتی آزاد، کشتی محلی نیز اضافه شود.
ریاضی در ادامه به موضوع استقبال نوجوانان ساکن در حاشیه شهر از ورزش کشتی اشاره کرد و گفت: برای پرورش قهرمانان حتی در حاشیه شهر، خوب است به ورزش کمک کنیم، نه به ورزشکار. در غیر این صورت از هدف خود دور می شویم.
وی خاطرنشان کرد: به هر میزان به ورزش کشتی کمک شود، نشاط و شادابی جامعه تضمین می گردد.
 تشکیل سینمای کشتی در مشهد
رییس هیات کشتی خراسان رضوی با بیان اینکه غیر از شهدا و جوانان دفاع مقدس، الگوی دیگری برای جوانان وجود ندارد، اظهار کرد: به همین دلیل است که باید تلاش کنیم قهرمان از میان ورزشکاران بسازیم و سرمایه گذاری در ورزش حرفه ای، کشتی ما را به این هدف نایل می سازد.
ریاضی به تشکیل سینمای کشتی اشاره کرد و گفت: هیچ جا بهتر از لیگ کشتی برای تشکیل سینمای کشتی نیست. از این رو هر هفته با حضور تماشاچیان کشتی و متخصصان و پیشکسوتان این عرصه، کشتی متوقف می شود و سینمای کشتی به نمایش در می آید و صاحبنظران به نقد می پردازند.
حضور ۹۰۰ کشتی گیر در سومین دوره مسابقات
در ادامه این نشست خبری، شهردار منطقه ۲ مشهد با اشاره به اینکه این دور از مسابقات در ۴ رده سنی خردسالان، نونهالان، جوانان و نوجوانان در قالب ۲۴ تیم در دست برگزاری است، افزود: در این دوره که در ورزشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است، ۹۰۰ کشتی گیر در ۲ بخش کشتی آزاد و فرنگی حاضر هستند.
جلال قربانی با بیان اینکه پیش بینی می شود این دور از مسابقات ۵۰ روز به طول بیانجامد، ادامه داد: اختتامیه این دور از مسابقات هفدهم اسفندماه برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه طی ۸ هفته تیم های شرکت کننده به رقابت می پردازند، گفت: هر دوره از مسابقات به نام یکی از قهرمانان و پیشکسوتان نام گذاری خواهد شد و در مراسم اختتامیه از آنان قدردانی می شود.
 تقدیر از ورزشکاران و استعدادهای ورزشی در پایان سال
معاون سلامت و تربیت بدنی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در این نشست، به میزبانی هیات تیم کشتی نوجوانان با همکاری هیات کشتی اشاره کرد و گفت: این مهم در راستای افزایش روحیه نوجوانان و ایجاد انگیزه صورت گرفته است.
حسن نوری افزود: در راستای حمایت معنوی از ورزشکاران، از استعدادها و ورزشکاران هر رشته ورزشی در پایان سال تقدیر خواهد شد.
جرای اقدامات زیربنایی در کشتی
همچنین سرمربی تیم ملی کشتی نوجوانان با تاکید بر ورود کشتی فرنگی به عرصه کشتی نونهالان و نوجوانان، گفت: با این کار گرچه هزینه بیشتری صورت می گیرد، اما کار زیربنایی و موثری رقم می خورد.
امیر توکیان ابراز امیدواری کرد: بعد از چهار سال، برگزاری کشتی در ۲ رده سنی نونهالان و نوجوانان در بخش فرنگی و آزاد نوید موفقیت های بیشتر را دهد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده − 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن