اجتماعی

ایستگاه بهشت؛ زندگینامه شهید ” محمد رضا صابری نیا ” جمعی مرزبانی خراسان رضوی

کد خبر : 19410

به مناسبت سالگرد شهادت ” محمد رضا صابری نیا ” برای شادی روحش صلوات و فاتحه ای قرائت نماییم.
نام شهید : استوار یکم محمد رضا صابری نیا
تاریخ تولد : اسفند ماه ۱۳۴۸
محل تولد : خراسان رضوی – نیشابور
تاریخ شهادت : ۱۳۷۹/۱۱/۰۶
محل و نحوه شهادت : خراسان رضوی هنگ مرزی تایباد درگیری با اشرار
زندگی نامه :
شهید صابری نیا در اسفند ۱۳۴۸، در خانواده ای متدین، مذهبی و ولایتمدار در نیشابور چشم به جهان گشود. او دوران طفولیت را در دامان پر مهر خانواده اش سپری کرد و تحصیلاتش را نیز در همان شهرستان زادگاهش به پایان رساند. این رزمنده دلاور قبل از ورود به ناجا مدتی عضو بسیج محله شد. عشق و علاقه وی به خدمت میهن اسلامی باعث شد تا جذب ناجا گردد پس از اتمام دوره آموزشی در مرزبانی خراسان رضوی هنگ مرزی تایباد مشغول به خدمت شد. کار و زندگی در آن خطه ی مرزی با توجه به شرایط جغرافیایی سختی های فراوانی داشت. اما او بر تمام این مشکلات فائق آمد این دلاور سلحشور در ماموریت های فراوانی شرکت کرده و در راستای جلوگیری از ورود عناصر بیگانه و سوداگران مرگ فداکاری های فراوانی نمود. سرانجام در ششمین روز بهمن سال ۱۳۷۹ در حین انجام وظیفه پس از درگیری با عناصر ضد انقلاب به فیض شهادت نائل گشت. او رفت تا همواره یاد و نامش با رزمندگان و شهدای ۸ سال دفاع مقدس جاوادنه بماند. تا یادمان باشد که آسایش فعلی ما مدیون فداکاری رزمندگانی است که عاشقانه در راه حفظ وطن جانفشانی کردند. «روحش شاد»
خدمات و مسئولیت شهید در ناجا :
شهید صابری نیا به عنوان نیروی پایور در مرزبانی ناجا و هنگ مرزی تایباد مشغول به خدمت بود. او در طول خدمت از تمام توان خود در جهت حفظ امنیت مرزها استفاده نمود.
فضایل و سجایای اخلاقی شهید :
شهید صابری نیا ، انسانی مومن، متدین و مهربان بود. او در رفتار و معاشرت با دوستان و اقوام نهایت ادب و احترام را به جا می آورد. این مرزدار دلاور مقید به نماز اول وقت بود و اطرافیان را نیز به این امر مهم دعوت می نمود. این مجاهد فی سبیل الله خدمت در مناطق مرزی افتخار می دانست.
توصیه شهید :
همرزمانم؛ همواره پیرو ولایت فقیه باشید و تحت امر رهبری حرکت کنید. نسبت به حفظ وحدت و یکپارچگی مسلمانان تلاش کنید، زیرا دشمنان اسلام فقط از اتحاد ما هراس دارند. جنگ شیعه و سنی را استبکار جهانی به راه انداخته است و به جهت شکستن حصار اتحاد مسلمین است، پس باید مراقب نقشه های دشمن باشیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳ نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + بیست =

دکمه بازگشت به بالا
بستن