اخبار مهممشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

با حضور ۱۳۵ طلبه نو مزدوج؛ اولین همایش «رواق انس» در مجتمع آفتاب ولایت مشهد برگزار شد

کد خبر : 19362

همایش «رواق انس» ویژه طلاب نو مزدوج با حضور علما و فضلا و مسؤلان استانی، صبح امروز در مجتمع آفتاب ولایت مشهد برگزار شد.
به گزارش صبح مشهد در این همایش که به منظور تبیین و دانش افزایی طلاب نو مزدوج درباره تهدیدات و ‌آسیب های اجتماعی در بستر خانواده برگزار شد، حجت‌الاسلام محمدکاظم راشدیزدی اظهار داشت: ازدواج سنت پیامبر اکرم(ص) و کامل‌کننده دو انسان مذکر و مونث بوده و تمامی زوجین قبل از ازدواج معنای زندگی را درک نکردند و کسی که ازدواج نمی‌کند در سکون قرار دارد و معنای آرامش و زندگی واقعی را درک نمی‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه زن و مرد باید همدیگر را به‌خوبی درک کنند تا زندگی‌ای مستمر و خوب و خوشی داشته باشند، خاطرنشان کرد: بهترین الگو برای زوج‌های جوان، حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) هستند و اگر می‌خواهیم سبک زندگی‌ای علوی و فاطمی داشته باشیم باید علی ‌وار و زهرا وار زندگی کنیم و همیشه بر این نکته معتقدیم که زوجینی موفق هستند که ۳ اصل دانستن، توانستن و خواستن را درک کرده و به آن عمل کند.

حجت‌الاسلام حسین حائری نیز در این مراسم اظهار داشت: ازدواج سنت پیامبر اکرم(ص) بوده و امیدواریم که تمامی زوج‌های جوان به‌ویژه زوجین طلبه زندگی‌ خوب و شیرین داشته باشند و ثمره آن هم تربیت و پرورش فرزندان سالم و صالح باشد.

وی افزود: جشن‌های ازدواج در کنار باشکوه‌بودن باید به‌دور از گناه و معصیت برگزار شود و زوج‌های طلبه می‌توانند الگویی موفق در این رابطه باشند و باید به‌گونه‌ای زندگی کنیم که برگرفته از سبک‌های زندگی علوی و فاطمی باشد.

مسئول مرکز خدمات خراسان رضوی حوزه علمیه با بیان اینکه انسان با ازدواج کردن از خودخواهی و خودبینی خارج می‌شود، خاطرنشان کرد: فرد مزدوج شده پس از ازدواج دیگری را در دل خود جای می‌دهد و در غم و شادی همسرش شریک است و حتی دلسوزی‌‌اش برای همسرش بیشتر از خودش است و براساس اسناد و روایات منقول و معتبر ازدواج در اسلام برخلاف مسیحیت که معتقد است امری نامقدس بوده امری مقدس بوده و این امر مقدس ارتباط پاک و سالم و به‌دور از فساد و فحشا را به همراه دارد.

حائری گفت: ازدواج انسان را به کمال انسانیت می‌رساند و زوجین باید در کنار هم در مسیر موفقیت و کنار گذاشتن مشکلات بر سراه گام بردارند و زوجین طلبه به عنوان یکی از موفق‌ترین الگوها در صبوری و استقامت می‌توانند مشوق دیگر زوج‌ها در مسیر غلبه بر مشکلات باشند.
همچنین حجه الاسلام سید مهدی روحبخش دبیر اجرایی همایش رواق انس در نشستی با اصحاب رسانه از حضور ۱۳۵ زوج طلبه تازه ازدواج در این مراسم خبر داد.
وی افزود: رواق انس حاصل یک سال کار مطالعاتی بر روی مشکلات خانواده طلاب است که شیوه های خاص خود را دنبال و اقتضا می کند.
روح بخش تاکید کرد: نیازها و سبک زندگی روحانیت شبیه مردم عادی است و ما سعی می کنیم، مشکلات آنان را تسهیل و مساعدت نماییم.
گفتنی است، ۲۱ غرفه هم از توانمندی های خود اشتغالی خانواده طلاب در حاشیه همایش رواق انس به نمایش درآمده بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن