اخبار مهممشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خبر داد؛ جشنواره فیلم فجر در ۴ پردیس سینمایی مشهد اکران می‌شود

کد خبر : 19339

به گزارش صبح مشهد، جعفر مروارید ظهر امروز در شانزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد در محل پردیس سینمایی هویزه مشهد اظهار داشت: برگزاری نشست خبری جشنواره فیلم فجر در سینما در چهلمین سال انقلاب اسلامی، نشان‌دهنده اهمیت سینما و اهالی آن است، ما به عنوان دستگاه فرهنگی این رویداد را به سینما واگذار می‌کنیم، جریان این سینما نبض تپنده جشنواره خواهد بود.

وی گفت: امیدواریم برگزاری فیلم فجر که حاصل دید زیبایی‌شناسانه و نقادانه به سینما است، به شکوه و برگزاری بهتر جشنواره کمک می‌رساند، انقلاب اسلامی، انقلابی فرهنگی و اجتماعی بود، فیلم‌های جشنواره به خرد جمعی و نقادی اجتماعی کمک می‌کند، مشهد موقعیت اجتماعی و فرهنگی مناسبی در ایران دارد.

مروارید ادامه داد: امام رضا(ع) در گفت‌وگو همیشه برتر بودند و سالانه خیل عظیم زائران با ادیان، فرهنگ‌ها و مذاهب مختلف برای زیارت امام هشتم (ع) به مشهد می‌آیند، ایشان برکات معنوی را برای تمامی زائران فراهم آورده اند، مشهد موقعیت بین‌المللی داشته و رخدادهای اجتماعی و فرهنگی مشهد تأثیر بین‌المللی دارد.

وی خاطرنشان کرد: مشهد از گذشته‌های دور دیار پیشکسوتان هنری بوده است، با رایزنی‌های متعدد با تهران موقعیت مشهد را ثابت نگاه داشتیم و افتخار برگزاری جشنواره فیلم فجر در چهار سینمای اطلس، هویزه، سیمرغ و گلشن در چهار نقطه مختلف شهر را داریم، تاکنون مجوز اکران ۱۴ فیلم از تهران اخذ شده است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: به طور کلی ۲۲ فیلم در کل کشور اکران می‌شود و خراسان رضوی برای اخذ مجوز جهت اکران هشت فیلم دیگر در تلاش است، امسال متولیان نگاه عدالت توزیعی دارند و برای برخورداری تمامی افراد در نقاط مختلف شهر تلاش خود را به کار بردند، به همین دلیل در مشهد چهار سینما برای اکران فیلم‌ها در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: در سینما سیمرغ قرار بر اکران پنج فیلم ویژه کودک و نوجوان با نام‌های «لکنت»، «ضربه‌فنی»، «آخرین داستان» و نظایر این فیلم‌ها است، امسال جشنواره فیلم فجر همراه با برنامه‌های جانبی است، بخش‌های نقد، نظریه، کارگاه‌ها و نظایر این برنامه‌ها در این سینما صورت می‌پذیرد.

مروارید اظهار داشت: برنامه‌هایی مانند سینما و فلسفه، سینما و روان‌شناسی، سینما و جامعه‌شناسی و نظایر آنها در خراسان رضوی برگزار می‌شود، قصد حمایت از هویت زیارتی بودن شهر مشهد را داریم، در چهلمین سال انقلاب ۴۰ فیلم مختلف در چهار سینمای مذکور برگزار می‌شود.

وی خاظرنشان کرد: اکران‌های ویژه خانواده شهدا نیز در لیست امور مرتبط با جشنواره فیلم فجر جای دارد، همچنین نمایش ۱۳ فیلم‌ کوتاه را از ۷ تا ۱۰ بهمن‌ماه در پیش رو داریم، تشکیل کارگاه عکاسی، نمایشگاه عکس و استارت‌آپ فیلم‌های کوتاه نیز از برنامه‌های جشنواره فجر است، جشنواره امسال مشهد مقدس را در بخش سینما بین‌المللی می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: جشنواره از ۱۲ تا ۱۸ بهمن‌ماه برگزار می‌شود، در ۱۰ بهمن‌ماه افتتاحیه صورت می‌پذیرد و از دو روز پس از آن نیز فیلم‌ها پخش می‌شوند، به دلیل تعطیل شدن اکران‌ها در کل کشور در تاریخ ۱۹ بهمن‌ماه، تاریخ مذکور را برای آغاز و اختتامیه آن برگزیدیم.

وی گفت: برای مکان افتتاحیه با متولیان در حال تدارک و برنامه‌ریزی هستیم و بهترین مکان مورد نظر اعلام می‌شود، فروش بلیت‌ها توسط «سینماتیکت» انجام می‌شود، بهمن‌ماه، شانزدهمین جشنواره فیلم فجر در مقایسه با جشنواره پیشین به دلیل برگزاری آن در چهلمین سال انقلاب اسلامی ویژگی‌های منحصر به فردی دارد.

مروارید اظهار داشت: در شانزدهمین جشنواره فیلم فجر جلسات نقد و بررسی و نظایر آنها اضافه شده است، همچنین از حضور اصحاب رسانه استقبال به عمل می‌آید، امسال جشنواره فیلم فجر همراه با نگاه سینمایی به رویدادهای اجتماعی فرهنگی صورت می‌پذیرد و نگاه زیباشناسانه، نقادانه و همچنین آکادمیک در آن وجود دارد.

وی تصریح کرد: قیمت بلیت مانند سال گذشته است، در ارتباط با خرید فیلم‌ها شهرداری نگاه مثبتی به این مورد دارد و در این امر به متولیان کمک می‌رساند، امسال مسئولان مکانی با ظرفیت بسیار را در نظر گرفتند، سه مجموعه فیلم در جشنواره اکران می‌شود اما اسامی هنوز ابلاغ نشده است.

محمدرضا محمدی؛ دبیر شانزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد نیز در این جلسه اظهار داشت: از ابتدای واگذاری ابلاغ این جشنواره به بنده، تعاملات متعددی با تهران برقرار شده و مشکلات بسیاری به وجود آمد اما به مرور زمان موارد برطرف شده و اتفاقات مطلوبی در حال رخ دادن هستند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد خراسان رضوی ادامه داد: متولیان تأکید ویژه‌ای بر استقبال از اصحاب رسانه دارند، قرار بر تخصیص یک سالن به اصحاب رسانه شد اما آنها خواستار حضور در میان شهروندان و مشاهده عکس‌العمل آنها بودند، پس از مشخص شدن این جریان، نتیجه اعلام می‌شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − شانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن