اخبار مهممشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها؛ باید برای نجات جوان دانشگاهی به محتوا و بیان متقن مسلح شد

کد خبر : 19351

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: امروز باید برای نجات جوان دانشگاهی به محتوا و بیان متقن مسلح شد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی مرکز فرهنگی آموزشی دانشگاهیان(مفاد)، حجت الاسلام و المسلمین دکتر مصطفی رستمی در جمع معاونین آموزشی و پژوهشی نهاد و مدیران گروه معارف دانشگاه‎ها گفت: امروز باید برای نجات جوان دانشگاهی به محتوا و بیان متقن مسلح شوید و با ادبیات به روز و شکلی جدید به بیان صحیح معارف پرداخت

وی در ادامه تصریح کرد: سرعت تحولات در عصر حاضر به گونه ای است که هر روز مسئله و شبهه‏ای تازه و در قالبی جدید در جامعه القا می شود و زندگی در عصر ارتباطات و رسانه به گونه‎ای است که نه تنها تفاوت بین دو نسل بلکه در یک نسل و در سنین مختلف تفاوت فاحشی وجود دارد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در ادامه گفت: این در حالی است که متراکم ترین بخش جامعه که سیرتحولات به وضوح در آن نمود پیدا کرده است، دانشجویان هستند و شما تنها کسانی هستید که در این دوره هجوم رسانه ها و عصر ارتباطات در دانشگاه، حلال مسائل و شبهاتی هستید که هر روز به گونه ای جدید و در قالبی نو در ذهن دانشجو القا می شود.
حجت الاسلام رستمی تاکید کرد: به برکت انقلاب اسلامی و طراحی که صورت گرفته، اکنون و در این مقطع زمانی که نگاه دوست و دشمن به ماست ، فرصت ارائه محتوای صحیح و رفع شبهات در نظام آموزشی جمهوری اسلامی برای نسل بیدار جامعه به ما داده شده است، پس باید از این فرصت نهایت استفاده را داشته باشیم.
وی در ادامه گفت: امروز در دورانی قرار داریم که فضای مجازی در یک افسارگسیختگی بی بدیل قرار داد و انواع مختلف داده ها و اطلاعات صحیح و غلط را دربرابر ذهن مخاطب قرار می‏دهد و البته جامعه جوان دانشگاهی بیشترین تعامل را با این فضا دارد و تنهاترین ملجا و منبع تشخیص حق و باطل در دانشگاه‏ها اساتید دروس معارف خواهند بود.
حجت الاسلام رستمی با نقل قول از سخنان مقام معظم رهبری گفت: امروز تمدن غرب به بن بست رسیده ، این تمدن فرسوده شده و تمدن امروز غرب کسانی مانند ترامپ تولید می کند و همه عوارضی که تاکنون در جهان مشاهده می کنید به واسطه حکومت این تمدن است؛ این تمدن رو به نابودی است و جایگزین آن باید تمدن اسلامی مبتنی بر ایمان توحیدی باشد.
وی در تبیین سخنان رهبری گفت: مولفه های یک تمدن به میزان تولید علمی است که درمبدا آن اتفاق می افتد و اگر ما مدعی ایجاد تمدن اسلامی هستیم که قرار است جهان را مدیریت کند باید تولیدعلمی مبتنی بر مبانی اسلامی داشته باشیم.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تاکید کرد: رویکرد قطعی نهاد رهبری در دانشگاه ها آماده کردن لوازم مورد نیاز برای رسیدن به این رسالت است، باور من این است که مدرس معارف اسلامی با مدرس همه دروس متفاوت است چرا که تکلیفی فراتر از ارائه چند واحد درس را دارد و باید تربیت عقل وتعلیم انسانی دانشجویان را نیز به عهده داشته باشد.
لازم به یادآوری است نشست سالیانه معاونین آموزشی پژوهشی استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های سراسرکشور و مدیران گروه های معارف اسلامی دانشگاه ها به مدت سه روز در مشهد مقدس در حال برگزاری است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده + یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن