اخبار مهماقتصادی

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی؛ سیستم مالیاتی و بیمه نادرست فعالیت بخش خصوصی خراسان رضوی را مختل کرده است

کد خبر : 19307

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: سیستم مالیاتی و بیمه نادرست فعالیت بخش خصوصی خراسان رضوی را مختل کرده است.
به گزارش صبح مشهد، حسن حسینی در سی‌ و دومین جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری و تامین مالی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، اظهار داشت: یکی از مشکلات ما در کشور برگزاری جلسات، همایش‌ها، نمایش‌ها، سمینارها و گردهمایی‌های بسیار زیادی بوده که خروجی مناسبی هم نداشته و در ته خط دیده می‌شود که تنها وقت مردم و مسئولان گرفته شده و هیچ اثرپذیری مثبتی دیده نشده است.
وی افزود: در جلسات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی باید خروجی‌های مثبت ملموس باشد که خوشبختانه موثر هم بوده و آخرین مورد آن در نشست تخصصی آب و بحران‌های آبی بود؛ قبول داریم که بحران آب وجود دارد، اما بیشتر از بحران آب بحران مدیریتی در استان و کشور داریم.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه جای کمیسیون سرمایه‌گذاری و تامین مالی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان خالی بود که خوشبختانه به تازگی فعال شده خاطرنشان کرد: خوشبختانه عملکرد تمامی کمیسیون‌های این اتاق بسیار خوب بوده و درخواستمان این است که این کمیسیون نوپا را هم یاری کنند تا به پویایی کامل برسد، در صورت رشد و با بالندگی این کمیسیون تاثیرات موفق آن را در حوزه‌های مختلف اقتصادی و سرمایه‌گذاری و به‌ ویژه اشتغال شاهد خواهیم بود.
حسینی تصریح کرد: در بحث مزیت‌سنجی گام‌های موثری در کمیسیون سرمایه‌گذاری و تامین مالی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی برداشته شده و خوشبختانه همراهی مسئولان کشوری این کمیسیون را در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران را هم به‌خوبی شاهد هستیم و از همکاری و پیگیری مسئولان در جهت پیگیری و اجرایی شدن مصوبات تقدیر و تشکر می‌کنیم.
وی تاکید کرد: مزیت‌های سرمایه‌گذاری استان در حوزه‌های مختلف اقتصادی باید به‌خوبی بررسی و تبیین شود تا این سرمایه‌گذاری تنها در حوزه‌هایی که مورد نیاز بوده و اثربخشی خوبی هم دارد انجام شود و این سرمایه‌ها در جاهایی که فاقد فایده هستند هزینه نشود و نمونه بارز سرمایه‌گذاری‌های ناموفق مجموعه پدیده و موسسات مالی و اعتباری بوده است.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با تاکید بر اینکه سیستم‌های غلط مالی و مالیاتی فشار زیادی بر فعالان و کارآفرینان بخش خصوصی وارد کرده گفت: از مسئولان درخواست دریافت عادلانه مالیات را از فعالان بخش خصوصی داریم و تولیدکنندگان ما از سیستم‌های بانکی، بیمه‌ای و مالیاتی به‌شدت گلایه‌مند هستند و پویایی این گروه کمک شایانی در پویایی این حوزه و رشد و بالندگی آن خواهد کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن