مشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد: صمیمت چتر بزرگی‎ست که می توان با آن در مسیر خوشبختی قدم زد

کد خبر : 19158

حجت الاسلام مهدی هادی در جمع چهارمین کاروان طرح ازدواج دانشجویی همسفر تا بهشت گفت: صمیمت بین زن ومرد چتر بزرگی‎ست که می توان زیر سایه آن در مسیر خوشبختی قدم زد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی ستاد ازدواج دانشجویی، حجت الاسلام مهدی هادی مدیر آموزش گروه روانشناسی موسسه علوم انسانی قم در ویژه برنامه آشیانه از مجموعه برنامه‎های فرهنگی آموزشی بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی همسفرتابهشت گفت: صمیمت که به تعبیر ساده به روابط نزدیک همراه با همدلی، پذیرش و توانایی بیان عاطفی گفته می‎شود، می‎تواند مانند چتری بزرگ بر سر ناملایمات گاه سوزاننده زندگی مشترک زوجین قرار بگیرد و در زیر سایه‎اش زوج‎های جوان را از ثمرات خود بهره مند سازد.
وی داشتن ارتباط موثر برای دستیابی به اولین فاکتور صمیمت را ضروری دانست و افزود: برای داشتن ارتباط موثرزوج‎های جوان باید بتوانند پیام خود را بدون سوتفاهم و تحریف به همسرشان انتقال دهند.
این روانشناس، شناخت همه جانبه و دقیق همسر را از مهمترین راه‎های دستیابی به ارتباط موثر برشمرد و گفت: شناخت همه جانبه همسر شامل شناخت فرهنگی، شناخت شخصیتی و شناخت جنسیتی همسر می‎باشد واگر زوجین بتوانند در این مقوله شناخت کافی از یکدیگر پیدا کنند، یکی از پله‎های صمیمیت را طی کرده و به خوشبختی نزدیک می‎شوند.
دکتر هادی با بیان اینکه زن و مرد از حیث سخن گفتن با یکدیگر بسیار متفاوت هستند ابراز کرد: زن‎ها متخصص گفت و گوی بدون محتوا هستند و این موضوع اصلا خصلت بدی برای آنان نیست چون فطرتا نیاز شدید به گفت و گو دارند و اکثر زن‎ها مهمترین نماد صمیمت را در حرف زدن می‎دانند. اما در مقابل آقایان، حرف زدن برایشان ابزاری برای انتقال اطلاعات است و تا زمانی که اطلاعاتی راجع به موضوعی نداشته باشند حرفی نمی‎زنند.

وی در توصیه به تازه دامادها برای اینکه همسرشان مطیع‎شان شود، سه راهکار را معرفی کرد و گفت: اولین راهکار این است که با همسرتان حرف بزنید و در جنبه‎های مختلف گفت و گو، با او همراه شوید. دوم، به او مرتب و پیاپی بگویید دوستت دارم و سوم اینکه او را کشف کنید.
دکتر مهدی هادی در قسمت پایانی سخنرانی خود جوانان را به ساختن آلبوم شادی دو نفره ترغیب و تاکید کرد: از اتفاقات خوب دونفره خود آلبومی درست کنید و هر از گاهی با همسرتان این آلبوم را ورق بزنید تا مانع از ورود روزمرگی و یکنواختی به عنوان یکی از آفات زندگی مشترک، شوید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن