اجتماعی

بیش از ۱۱ هزار مددجو در طرح شوق زیارت به مشهد مقدس آمدند

کد خبر : 19019

معاون امور فرهنگی کمیته امداد خراسان رضوی گفت: در هشت ماهه امسال بیش از ۱۱ هزار مددجوی کمیته امداد در قالب طرح شوق زیارت به مشهد مقدس مشرف شدند.
به گزارش صبح مشهد به نقل از سایت خبری کمیته امداد، محمدافشارنیا، معاون امور فرهنگی کمیته امداد خراسان رضوی بیان کرد: در جهت عملیاتی کردن اهداف مندرج در اساسنامه و سیاستهای فرهنگی کمیته امداد و با توجه به نیازهای مددجویان تحت حمایت به منظور توانمندسازی فکری و شکوفایی استعدادها و همچنین تقویت رشدایمانی و اعتقادی مخاطبین، حوزه فرهنگی استان یکی از برنامه های خود را که اعزام مددجویان به اردوهاست، برگزار کرده است.
وی افزود: در هشت ماهه امسال ۱۸ هزار و ۸۶۶ مددجو در قالب دوره های مختلف اردویی شرکت کردند که به این منظور بیش از ۶۴۲ میلیون تومان اعتبار از منابع داخلی کمیته امداد و مشارکت خیران هزینه شده است.
معاون امور فرهنگی کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به اینکه بیشترین اردوی انجام شده، به مشهد مقدس صورت گرفته است بیان کرد: در هشت ماهه امسال ۱۱ هزار و ۷۴۱ مددجو در قالب طرح شوق زیارت به مشهد مقدس اعزام شدند که در واقع این طرح برای افراد نیازمند و مددجویانی است که تاکنون توفیق زیارت حضرت رضا(ع) را پیدا نکرده اند و یا از آخرین زیارت این امام همام سالهای زیادی می گذرد.
افشارنیا اظهار کرد: همچنین در فصل تابستان و ماه مبارک رمضان سه هزار و ۲۷۱ نفر در گروه های مختلف مددجویی به مشهد مقدس اعزام شدند و از دوره های برنامه ریزی شده بهره لازم را بردند.
معاون امور فرهنگی کمیته امداد خراسان رضوی بیان کرد: مددجویان در اعزام به مشهد مقدس علاوه بر بهره مندی از زیارت حضرت رضا(ع) و یک وعده غذای متبرک از برنامه های آموزشی، مذهبی و سیاحتی نیز بهره مند می شوند.
وی اعلام کرد: همچنین در این مدت دو هزار و ۳۵۲ مددجو به دور های آموزشی کشوری اعزام شدند.
افشار نیا با عنوان اینکه شوق زیارت امام حسین(ع) در دل همه وجود دارد ادامه داد: در مراسم پیاده روی اربعین این امام همام هزار و ۵۵ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد خراسان رضوی نیز حضور پیدا کردند ومراتب ارادت خودشان را به ساحت شهدای کربلا نشان دادند.
وی اظهار کرد: در هشت ماهه امسال ۴۰۲ مددجو به منظور زیارت بارگاه مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) راهی شهر قم شدند.
شایسته ذکر است: پیوست فرهنگی در تمام برنامه های کمیته امداد برای مددجویان و خانواده های تحت حمایت وجود دارد.//

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن