اخبار مهمشهری

معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد خبر داد: برگزاری جشنواره “خانه بهار”، کاملترین جشنواره هنر شهری کشور در مشهد

کد خبر : 18980

برخی معابر کارکرد محله‌ای یا منطقه‌ای دارد و برخی معابر کارکرد شهری دارد. پس اگر برخی المان‌ها در برخی معابر پرتردد شهر نصب شود، این امر به عدالت نزدیکتر است و تعداد بیشتری از شهروندان می‌توانند از نمایش این آثار استفاده کنند.

معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از برگزاری جشنواره خانه بهار، کاملترین جشنواره هنر شهری کشور در مشهد خبر داد.
به گزارش صبح مشهد، هادی بختیاری با بیان این مطلب در نشست خبری دومین جشنواره هنرهای شهری مشهد “خانه بهار” که در خانه هنرمندان برگزار شد، اظهار کرد: دومین جشنواره هنرهای شهری مشهد در ۸ بخش مختلف در دست برگزاری است و می‌توان گفت کاملترین جشنواره هنر شهری کشور محسوب می‌گردد.
وی ارتقای سطح سواد هنری شهروندان را از اهداف این جشنواره خواند و افزود: به منظور دستیابی به این مهم تاکید شده آثار ارایه شده از سوی هنرمندان دارای این ویژگی باشد.
بخش‌های جشنواره خانه بهار
معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در خصوص بخش‌های جشنواره توضیح داد: این جشنواره از بخش هنرهای تجسمی، هنرهای چند رسانه‌ای، هنرهای طراحی، هنرهای نمایشی، گل‌آرایی و طراحی هنری فضای سبز، پژوهش‌های هنر شهری، جشنواره عکس خانه بهار و بخش مهمان در حوزه بین‌الملل تشکیل شده است.
بختیاری با تاکید بر اینکه آثار هنری این قابلیت را دارد تا به اشکال مختلف در محیط شهری خودنمایی کند، افزود: این امر سبب بالارفتن کیفیت بصری و احساسی محیط شهری می‌گردد و فضای شهری را خاطره‌انگیز می‌کند.
وی بیان کرد: همچنین هنرهای شهری می‌تواند با گشودن زوایای جدید در شهر به دنبال ارتقای سطح تعاملات اجتماعی برود و به تقویت حس جمعی و همزیستی در ساحت‌های مختلف شهر بپردازد.
تقویم زمانبندی برگزاری جشنواره
وی آخرین مهلت ارسال آثار برای شرکت در این جشنواره را شانزدهم دی ماه خواند و افزود: پانزدهم تا هفدهم دی ماه نیز بازبینی هیات انتخاب صورت می‌گیرد و نتایج اولیه داوری نیز بیست و دوم دی ماه منتشر خواهد شد.
معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره و داوری آثار در دو بخش مردمی و تخصصی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: این مرحله از داوری در بیست و پنجم اسفندماه لغایت بیست و پنجم اردیبهشت ماه صورت می‌گیرد.
بختیاری افزود: مراسم اختتامیه نیز خرداد ماه ۹۸ با حضور برگزیدگان آثار هنری جشنواره برگزار خواهد شد.
تلاش برای توزیع عادلانه المان‌های نوروزی در سطح شهر
معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به عدم رضایتمندی شهروندان مشهدی پیرامون آثار توزیع شده بهار ۹۷ در سطح شهر، گفت: تلاش می‌شود امسال توزیع المان‌های نوروزی در سطح شهر عادلانه‌تر صورت گیرد.
وی با اشاره به کاربرد معابر مختلف سطح شهر توضیح داد: برخی معابر کارکرد محله‌ای یا منطقه‌ای دارد و برخی معابر کارکرد شهری دارد. پس اگر برخی المان‌ها در برخی معابر پرتردد شهر نصب شود، این امر به عدالت نزدیکتر است و تعداد بیشتری از شهروندان می‌توانند از نمایش این آثار استفاده کنند.
بختیاری اعتبار اختصاص یافته برای این جشنواره را ۴میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: به دلیل مشکلات اقتصادی که در کشور حاکم است و با توجه به کاهش میزان درآمدهای شهرداری، اعتبار اختصاص یافته برای بهار ۹۸ مبلغ ۴ میلیارد تومان پیش‌بینی شده، گرچه تلاش می‌شود این رقم افزایش یابد.
سختگیری برای ارتقاء سطح آثار هنری
معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد تاکید کرد: بعد از ۱۰ سال از زمان برگزاری جشنواره بهار در مشهد، آثار به بلوغ هنر شناختی لازم خود رسیده است. پس تلاش می‌شود نوع نگاه به جشنواره ارتقاء یابد و برای این منظور در انتخاب آثار سختگیری می‌شود.
بختیاری در خصوص شایعه استعفا خود پاسخ داد: طی ۱۴ ماه گذشته که در حوزه فرهنگی شهرداری فعالیت داشتم.به تکلیف وزارت کشور موضوع تغییر ساختار مطرح شد که معاونت‌های موجود در شهرداری باید به ۶ معاونت کاهش می یافت.
وی افزود: از این رو از شهردار مشهد خواستم با تلفیق ۲ معاونت دیگر، معاونت فرهنگی را احیا کند. گرچه حسب تکلیف وارد پروسه تغییر ساختار شدیم.
معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: البته این کار سبب منسجم‌تر شدن ساختار شد و از موازی کاری ها جلوگیری کرده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده + 17 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن