شهری

در هنگام اهدای خون؛ پارکینگ‌های الیت برای اهداکنندگان خون رایگان می‌شود

کد خبر : 18932

مدیر عامل شرکت الیت از رایگان شدن پارکینگ‌های الیت برای اهداکنندگان خون در زمانی که برای اهدای خون به پایگاه‌ها مراجعه می‌کنند، خبر داد.
به گرارش صبح مشهد، طی تفاهم‌نامه‌ای که بین اداره کل انتقال خون استان و شرکت الیت امضا شد، از فرداپارکینگ‌های الیت برای اهداکنندگان خون رایگان خواهد بود.

محمدمهدی اسدی، مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت در این نشست خبری که در محل سازمان انتقال خون استان و با حضور دکتر اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: ایده رایگان شدن پارکینگ‌های الیت برای اهداکنندگان خون اولین بار توسط اعضای شورا در حد طرح مسئله مطرح شد. خوشحالم که این ایده منجر به بسته شدن این تفاهم‌نامه شد.

وی ادامه داد: از فردا نزدیک‌ترین پارکینگ‌های الیت که در مجاورت پایگاه‌های اهدای خون قرار دارند برای افرادی که قرار است اهدای خون داشته باشند، رایگان خواهد بود. سازوکار به این صورت است که  افراد هنگام مراجعه به پارکینگ اعلام می‌کنند برای اهدای خون می‌روند و هنگامی که باز می‌گردند، برگه اهدای خون را نشان می‌دهند و از آنها هزینه‌ای بابت پارکینگ دریافت نمی‌شود.

اسدی در پاسخ به این پرسش که «چرا رایگان شدن پارکینگ‌های الیت برای اهدا کنندگان خون شامل پارک حاشیه‌ای نمی‌شود؟»، گفت: پارک حاشیه‌ای سند بالادستی دارد. برای تمام ماشین‌های انتقال خون این کار را انجام دادیم اما برای مراجعه کنندگان همیشه اطراف پایگاه‌های اهدای خون پارکینگ داریم. اتفاقا تاکید ما بر این است که افراد نزدیک پایگاه‌های اهدای خون پارک نکنند و آنجا برای پارک ماشین‌های انتقال خون خالی باشد.

وی با اشاره به اینکه «نگاه ما به پارکینگ‌ها صرفا نگاه هزینه‌ای نیست»، عنوان کرد: پارک سوار وکیل‌آباد در ابتدای جاده طرقبه داریم واگر افراد آنجا پارک کنند و ادامه مسیر را با متر و اتوبوس وارد شهر شونند، پارکینگ برای آنها به صورت  رایگان خواهد بود. به دنبال این هستیم پارکینگی در این راستا در ایستگاه صدف وکیل آباد داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت با بیان اینکه «برای اهداکنندگان خون باید فرش قرمز بیندازیم»، اظهار کرد: برای اهداکنندگان خون  در هر زمینه‌ای که به حوزه حمل‌ونقل ربط دارد همکاری خواهیم کرد و عبور و مرور این افراد باید تسهیل شود.

اسدی افزود: همچنین برای فرهنگسازی در زمینه اهدای خون از بنرهای شهرداری که در در اختیار الیت قرار می‌گیرد، سایت الیت، از ظرفیت نیروهایمان در سطح شهر به صورت حمایل و… استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه «به دنبال همکاری با هلال احمر هستیم»، گفت: با توجه به اینکه نیروهای پارک‌بان ما در صف مقدم تصادف هستند و زودتر از هر کس دیگر به صحنه تصادف می‌رسند و می‌توانند کمک اولیه داشته باشند، در حال آموزش آنها هستیم.

گفتنی است، طی سال گذشته ۱۸۰ هزار نفر در ۱۱ پایگاه استان خون اهدا کرده اند که ۹۶ درصد اهداکنندگان را آقایان تشکیل داده اند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن