اجتماعیزندگی

اکبر سیاح مدیر تشریفات آرامش در گفتگو با صبح مشهد مطرح کرد؛ برای برند شدن فقط باید خدمات خوب ارائه داد/ آرزو دارم پرسنل من هیچ روزی بیکار نباشند!

کد خبر : 18869

خدمات مجالس به دلیل پذیرایی از جمع وسیعی از مهمانان نیاز به مدیریت صحیح و نظارت دقیقی دارد تا تمامی برنامه ها طبق خواست میزبان پیش رود. توانایی یک مدیر تشریفات و مهارت او برای تهیه تمامی مایحتاج میزبان و همچنین اجرای برنامه ها به نحوه احسن نقش زیادی در برگزاری یک رویداد خاطره انگیز دارد.

از این رو تصمیم گرفتیم یک گفتگوی خبری با مدیر جوان و کاربلد حوزه تشریفات داشته باشیم تا از وی در خصوص اهمیت کار و دغدغه هایش بپرسیم.

مهندس اکبر سیاح که جوانی ۳۴ ساله و سال ها در رده های مختلفی در رستوران ها و تالارهای شاخص مشهد، تجربه مدیریت و کار دارد، در گفتگو با خبرنگار صبح مشهد در خصوص شخصیت مدیر تشریفات گفت: یک مدیر باید به گونه ای باشد تا بین پرسنل تقسیم کار عادلانه و درستی را داشته و در عین حال آنها را برای انجام وظایفشان یاری دهد.

وی افزود: هر یک از کارهایی که در خدمات مجالس انجام می شود، با توجه به تخصص کارکنان است. در این صورت مدیر تشریفات ضمن تقسیم کارها، باید بتواند افراد ماهر و متخصص در هر یک از زمینه ها را استخدام کند. برای مثال در قسمت فیلمبرداری، به کار گرفتن فردی که به تمامی تکنیک های فیلمبرداری تسلط داشته باشد، ضرورت دارد.
مدیر تشریفات آرامش در ادامه با بیان این که، قبل از اینکه جشن ها برگزار شوند، مدیر باید از محوطه برگزاری جشن بازدید کند، گفت: این کار باید شخصا توسط خود وی انجام شود و از فرستادن نماینده یا شخص دیگر خودداری کند. زیرا مشاهده هر گونه کم و کاست و یا بی نظمی در محیط از دید مدیر پنهان نمی ماند. بنابراین مسئولیت پذیر بودن مدیر برای نظارت بر پاکیزگی و رعایت بهداشت محیط برگزاری جشن عروسی اهمیت زیادی دارد.

اکبر سیاح که مدرک مدیریت و استاندارد سازی در سالن های همایش را طی یک دوره ۶ ماهه مجازی از آکسفورد دریافت کرده است، خاطر نشان ساخت: یک مدیر تشریفات عروسی باید رفتار احترام آمیزی با کارکنان و مراجعین و مشتریان داشته باشد. هر گونه بی احترامی به پرسنل حاضر در تشریفات عروسی موجب نارضایتی آنها و در نتیجه بی مسئولیتی نسبت به وظایفشان می شود. در عین حال بی احترامی به مشتریان نیز آنها را رنجیده خاطر کرده و مطمئنا پس از برخوردهای تحقیرآمیز یا قرارداد منعقد نمی کنند و یا آن را فسخ می کنند.

وی تاکید کرد: مدیر خدمات مجالس باید تمامی نیازهای مهمانان طبق لیستی که از سوی میزبان مشخص شده است را تهیه کند. همچنین استفاده از پیشرفته ترین امکانات از قبیل سیستم های گرمایشی، سرمایشی، سیستم تهویه مطبوع، استفاده از میز و صندلی های راحتی جهت پذیرایی و …. را در محوطه و یا سالن پذیرایی فراهم کند.
وی از پایبندی به تعهداتی که بین شرکت و میزبان انجام می شود به عنوان یک اصل مهم نام برد و تاکید کرد : قراردادی که بین مشتریان و خدمات مجالس منعقد می شود، دقیقا باید به همان شکل اجرا شود. مدیریت باید به تمامی تعهدات خود پایبند باشد. این تعهدات می تواند شامل امکانات و تجهیزات، ساعات حضور مهمانان در سالن، نحوه پذیرایی، هزینه ها و … باشد. مدیرانی که تعهدات قرارداد را زیر پا می گذارند، در مدت کوتاهی از تعداد مشتریان آنها کاسته می شود.

سیاح به قابلیت های برگزاری مراسمات مختلف توسط یک مدیر تشریفاتی هم اشاره کرد و گفت: خدمات مجالس باید بتواند برای تمامی مجالس برنامه های مختلفی را در نظر بگیرد. از جمله برگزاری مراسم دینی، ملی و مذهبی به مناسبت‌های مختلف که هر یک تشریفات خاصی را می طلبند و در عین حال امکاناتی که برای مهمانان فراهم می شود، در هر یک از مجالس با هم متفاوت است.

وی با ذکر مثالی ادامه داد : مدیریت خدمات عروسی باید بتواند هماهنگی و پیگیری طراحی، چاپ و نصب پلاکارد به مناسبت‌های مختلف را انجام دهد. همچنین هماهنگی در انجام امور پذیرایی میهمانان داخلی و خارجی و تهیه و تدارک محل اقامت، ایاب و ذهاب و … از دیگر وظایف یک مدیر توانا می باشد.

مدیر تشریفات آرامش تاکید کرد: همیشه به دنبال ارائه بهترین کیفیت با سود پایین بودیم، لذا یکی از رموز موفقیت خود را داشتن قوه تعامل با مشتریان می دانیم. وی افزود: یک مدیر تشریفات باید بتواند به راحتی با مشتریان خود تعامل و گفتگو کند. گوش دادن به صحبت ها و خواست های آنها، استفاده از انتقادات و پیشنهادات و همچنین بررسی شکایات آنها نسبت به برخی از خدمات صورت گرفته، از جمله مهمترین ویژگی های شخصیتی یک مدیر موفق می باشد.

مدیر عامل شرکت آرامش گستران عصر نوین از همکاری و اشتغال ۴۰ نیروی انسانی آقا و ۶۵ خانم در مجموعه خویش خبر داد و افزود: ۲۰۰ نیروی دیگر هم بصورت غیر مستقیم با ما همکاری دارند که باید آشپزخانه ها، قنادی ها، تالارها و رستوران ها، گل فروشی و چندین واحد صنفی مختلف را به جمع مشاغل غیر مستقیم اضافه کرد.
اکبر سیاح در خصوص هزینه خدمات انجام شده هم گفت: ما با توجه به بودجه ای که میزبان درنظر دارد، پیشنهادات کیفی متنوعی را ارائه می دهیم و در هر حال سعی می کنیم مشتری را راضی نگه داریم.
وی در خصوص برندینگ گفت: برای ما شاخص، ارائه خدمات خوب هست و شعار مجموعه تشریفات بر همین مبنا شکل گرفته هست: ” آرامش در فعالیت، آرامش واقعی است ”
اکبر سیاح با بیان این که از آرزوهای من این هست که هیچ روزی پرسنل مجموعه، بیکار نباشند، گفت : اکثریت شاغلین تشریفات آرامش را زنان سرپرست خانوار و یا جوانان دانشجو تشکیل می دهند.
وی خاطرات تلخ و شیرین زیادی هم در جریان برگزاری رویداها دارد و گفت: در جریان یک عروسی که در اطراف مشهد برگزار شد، ۲۵۰۰ مهمان را سرویس دادیم و بچه های ما ۳۰ ساعت نخوابیدند!
وی بیشترین ترافیک روزانه تشریفات آرامش را سرویس دهی به ۷ هزار نفر طی ۲ ساعت خبر داد و از خاطره شیرین هم گفت: در یک ضیافت افطاری، به دلیل فراموشی، وقت اذان مغرب مشهد و تهران را قاطی کرده بودیم و غذا با بیست دقیقه ای تاخیر به محل رسید که مهمانان با خوشرویی گفتند: ثواب روزه ما بیشتر شد!
اکبر سیاح سه مجموعه رستوران سدروس، دامون و هتل جم را از مراکز تحت قرارداد تشریفات آرامش معرفی کرد و خاطر نشان ساخت: تمام تلاش من و پرسنل سخت کوشم بر تحقق این شعار است: ” برآنیم که بهترین باشیم ”
گفتنی است، شرکت آرامش گستران عصر نوین معروف به ” تشریفات آرامش ” به مدیریت مهندس اکبر سیاح در سال ۱۳۹۴ و با توجه به نیاز جامعه و خانواده های محترم ایرانی در امور سرویس دهی و تشریفات، ثبت و فعالیت خود را آغاز نموده است.

رزرو باغ ،تالار و رستوران – ارایه خدمات عروسی و نامزدی در فضاهای شخصی( منزل,باغ)، تهیه و ارسال کلیه مایحتاج جهت پذیرایی در مجالس ترحیم، اعزام قاری و مداح با بهترین سیستم صوت به مساجد،تالار،منازل،آرامستانهای مختلف و پذیرایی در آرامستانها با نوشیدنی سرد و گرم ،چیدمان میز و صندلی از جمله خدمات به شمار می رود.

آدرس شرکت : مشهد مقدس، خیابان فرامرز عباسی۳

تلفن همراه : ۰۹۱۵۹۰۷۹۰۰۷ و ۰۹۰۵۸۲۲۱۱۴۲

وب : http://viparamesh.ir

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن