اجتماعیاستانیزندگی

مریم باقریون مدیر سالن زیبایی چیکا در گفتگو با صبح مشهد مطرح کرد: سوچى روسیه عرصه افتخار آفرینی بانوان آرایشگر ایرانی شد/ در تیمی اول و شاخه گریم دوم جهانی شدیم

کد خبر : 18790

آرایشگری در نگاه اول یک هنر است و لازم است مسئولین ضمن پذیرش این باور، نسبت به رفع مسائل و مشکلات قشر پرتلاش صنف بانوان آرایشگر جدیت بیشتری نشان دهند.

مدیر سالن زیبایی چیکا از افتخار آفرینی بانوان آرایشگر ایرانی در فستیوال جهانی شهر سوچى روسیه خبر داد. به گزارش صبح مشهد، مریم باقریون که به عنوان یک بانوی آرایشگر مشهدی در تیم ۴۰ نفره اعزامی از کشورمان در مسابقات سوچى حضور داشت، در گفتگو با خبرنگار ما گفت: تیم بانوان آرایشگر ایران در بهت و حیرت نمایندگان ۲۷ کشور بزرگ و تراز اول جهان، توانستند با تلاش و عزمی راسخ، در کار تیمی شامل رنگ، کوتاهی، شنیون و گریم رتبه اول جهانی، در رشته گریم ومیکاپ دوم جهانی و در کار رنگ وکوتاهی وشنیون سوم جهانی را کسب نمایند.
وی افزود: در فستیوال جهانی سوچى نمایندگان ۲۷ کشور برجسته جهانی در حوزه آرایشگری از جمله آمریکا، ایتالیا، روسیه، قزاقستان و سایر حضور داشتند و رقابت سنگینی بین شرکت کنندگان بوجود آمده بود.
باقریون با اشاره به تلاش شبانه روزی اعضای تیم ایران خاطر نشان ساخت: به لطف الهی توانستیم با اثبات توانایی و کارآمدی بانوان کشورمان، پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز در آوریم.
مدیر سالن زیبایی چیکا کسب این افتخار جهانی در حوزه بانوان آرایشگر را باعث سربلندی بانوان پرتلاش و عزت مند کشورمان دانست و افزود: در واقع در ایران ارزش خدماتی که یک آرایشگر انجام می‌دهد خیلی بالا نیست، در حالی که در جهان این شغل یکی از با پرستیژترین و بهترین کارهای خدماتی است و کاش مسئولین قدر این قشر آسیب پذیر جامعه که اکثرا زنان سرپرست خانوار هم به شمار می روند، بیشتر بدانند و برای رفع مشکلات آنان جدیت بیشتری نشان دهند.
وی ادامه داد: ۲۰ سال پیش وقتی فعالیت خود را با گریم آغاز کردم، کسی باور نمی کرد مریم باقریون پس از دو دهه بتواند یکی از برند های مطرح حوزه آرایشگری کلان شهر مشهد و کشور را پایه گذاری نماید و این موفقیت میسر نشد مگر با عشق و علاقه ای که به کارم مبذول داشتم و تلاش های شبانه روزی و تحمل مشقات فراوان که گفتنش خود کتابی است که حتما آن را به رشته تحریر درخواهم آورد.

وی افزود: کار گریم را زیر نظر استاد شجریان یکی از اساتید به نام و شناخته شده کشوری گذراندم و در ۲۰ کار سینمایی و تاتر به عنوان گریمور حضور داشتم.
باقریون که اصالتا شاهرودی ولی بزرگ شده مشهد است در ادامه به هزینه های سنگینی که برای به روز رسانی آموزش و مهارت خود انجام داده است، اشاره کرد و گفت: برای کسب جدیدترین دانش و فنون آرایشگری بویژه گریم،مرتب بین تهران و مشهد رفت و آمد می کردم و حتی چند سفر به کشورهای منطقه از جمله ترکیه، آذربایجان و امارات متحده عربی ( دبی ) داشتم.
وی افزود: چون خودم سرپرست خانوار و سختی کشیده این کار بودم، سعی نمودم مهارت و دانشی که حاصل سال ها تلاش و صرف هزینه های سنگین بود، را در اختیار بانوان و علاقه مندان حوزه آرایشگری قرار دهم و در این زمینه چند همایش و کارگاه آموزشی برگزار و حتی از بهترین اساتید کشوری و خارج از مشهد هم استفاده کردم.

مدیر سالن زیبایی چیکا در خصوص مشکلات واحد صنفی و البته مشترک بین همکاران خود گفت: در کنار تمام موفقیت هایی که کسب نمودم ولی برخی مسائل آزاردهنده و بعضا فرسایشی گاهی روحیات ما را تضعیف می کند.
وی در تشریح این موضوع گفت: مسائل بیمه ای، مالیاتی و عوارض سنگین شهرداری حقیقتا امانمان را بریده و به هر جایی که می رویم، پاسخ درستی نمی گیریم.
باقریون به عنوان مثال گفت: چرا سازمان تامین اجتماعی حرفه آرایشگری را در گروه مشاغل سخت قرار نمی دهد?! مشکلات تنفسی حاصل کار با مواد شیمیایی رنگ و اسپری ها، آرتروز و عوارض جسمی دیگر تنها بخشی از مشکلاتی است که همه همکاران ما با آن روزانه، دست و پنجه نرم می کنند و دستگاه متولی بیمه اقشار کارگری کشور حتی حاضر نیست مدیران سالن ها رو به عنوان بیمه شده اجباری باور، و پذیرش نماید.

وی تاکید کرد: یک کراتینه که از مواد آرایشی پر کاربرد می باشد، می تواند، نصف ریه یک آرایشگر را مختل نماید، لذا از مسئولین خواهشمندم حداقل به اندازه یک کارگر به ما بها و حقوقی قائل شوند!
وی خاطر نشان ساخت: آرایشگری در وهله اول یک هنر است و باعث ایجاد روحیه نشاط و شادابی در یک فرد و جامعه می شود.
مدیر سالن زیبایی چیکا در ادامه خواهان نظارت جدی مسئولان اتحادیه صنف بانوان آرایشگر بر برخورد با واحدهای صنفی غیر مجاز شد و تاکید کرد: اعطای مجوز فعالیت به متقاضی که صرفا یک یا دو مدرک مقدماتی آرایشی پیرایشى را گذرانده و یا فاقد مهارت و تجربه لازم باشد، می تواند باعث بروز صدمات و مشکلاتی به مشتری و حتی سایر همکاران شود که حتما مدیران اتحادیه به این موضوع توجه داشته که در این خصوص از دقت نظر و تلاش سرکار خانم حسنی، رئیس اتحادیه صنف بانوان آرایشگر مشهد تشکر می کنم.
وی در پایان گفت: لازم است از زحمات مدیریت آکادمی خانم بخشی ( تهران ) که هماهنگی و سرپرستی اعزام تیم ایران به مسابقات جهانی آرایشگری در سوچى روسیه را به عهده داشتند و همچنین سرکار خانم کاهانى ریاست انجمن صنفی آرایشگاه های مشهد که از هیج تلاشی برای حمایت دریغ نکردند، نهایت سپاس و قدردانی را داشته باشم.

گفتنی است، سوچى این شهر خوش آب و هوا و دیدنی در دریای سیاه و در جنوب روسیه واقع شده است و هرساله گردشگران زیادی را از سرتاسر دنیا به خود جذب می کند. گذشته از زیبایی های طبیعی اش، سوچی را می توان بدون اغراق یکی از اصلی ترین شهرهای میزبان فرهنگ های مختلف، تسهیلات و جاذبه هایی دانست که آن را به یک مقصد گردشگری فوق العاده برای هر گردشگری با هر سلیقه ای در هر وقتی از سال تبدیل کرده است. برگزاری فستیوال های مختلف در این شهر به معروفیت و جذابیت آن افزوده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن